Kişilik, insanı yaşadığı toplum içinde ayırt edilmesini sağlayan davranışlar bütünüdür. Bu davranışları mizaç dediğimiz doğuştan gelen yaratılış özellikleri ve karakter dediğimiz ve sonradan kazanılan davranış özellikleri olarak iki kısımda mütalaa edebiliriz. Sakin, durgun olma hali sert ya da yumuşak olma hali gibi kişilik özellikleri mizaçla ilgili olup yaratılıştan gelirken, yaşadığı toplumun değer yargıları, ahlak kuralları gibi özellikler ise karakter olup sonradan kazanılan davranışlara örnek olarak verilebilir. İnsan daha doğum ile başlayan hayat evresinde ebeveynlerinden başlayarak hayatına dâhil olan her bir bireyden etkilenerek kendisini tanımlayacak ve toplumda fark edilmesini sağlayacak karakterini oluşturur. İşte bu nedenle mikro planda sağlam bir karakter ve kişilik, makro planda ise bu kişilik üzerinden yarının özlenen ve arzulanan toplumunun inşası için sağlam örneklere ihtiyaç vardır. Bu nedenle olmalıdır ki Âdem peygamber ile başlayan ve Hz. Muhammed(as)’a kadar devam eden Risalet halkalarının tümünde Allah’ın elçileri, hem bireysel yaşantıları hem de aile yaşantıları ile örnek olabilecek koşullarda gönderilmişlerdir. İslam’a göre, bir neslin yetişmesinde ailenin önemli oluşu Kur’an ayetleri ve özellikle kıssaları incelendiğinde çok net anlaşılacaktır. Bu nedenle olmalıdır ki, İslam eğitimcileri ile batılı psikolog ve pedagoglar, ailenin çocukların dini ve ahlakî eğitimlerinden mutlak anlamda sorumlu olduklarını ifade etmişlerdir. Ancak ailenin donanımı, eğitim seviyeleri ve çocuklarını yönlendirme anlamında taşıdıkları kaygılara bağlı olarak bu sürece olumlu ya da olumsuz şekilde etki ettikleri de gözden kaçmamaktadır. Bu anlamda Aile olgusunun en bariz bir biçimde işlendiği ve tasvir edildiği hatta Kur’an’ın en güzel kıssa diye takdim ettiği Yusuf suresinden Yakup ve ailesinin kıyamete kadar olan örnekliğine konu olabilecek ayet ya da ayet gruplarından tespit ettiğimiz ebeveyn- çocuk ilişkisinde dikkat edilmesi gereken hususlardan, Aile içi İletişim, Maddi ve Manevi Eğitimin Verilmesi, Ümitsizliğe düşülmemesi, Çocuklar Arasında Her Konuda Adaletin sağlanması, Önceden tedbir Alma, Sabır, Otokontrol Eğitimi, Olaylara Pozitif Bakabilme gibi kriterler üzerinden aile içerisinde hem ebeveynlere, hem de çocuklara rol model olabilecek iki örnek ile günümüzün en tehlikeli sorununa Kur’an’ın öğütleri ile çareler bulmayı amaçladık.
Personality is the behavior that makes it possible to distinguish the person within the society in which he lives. These behaviors can be divided into two parts: the characteristic characteristics of the creation and the characteristic characteristics of the behavior which we later obtain. The characteristics of personality, such as the state of calmness, the state of hardness or the state of softness, are related to the creation and come from creation, while the characteristics of the value judgments of the society in which they live, the moral rules, are characteristic and can be given as an example of behavior later gained. In the life phase that begins with birth, man will be influenced by each individual that is involved in his life, starting with his parents, to identify himself and create his character that will make him perceived in society. This is why a solid character and personality in the microplan is needed, and in the macroplan, solid examples are needed for the construction of the desirable and desirable society of tomorrow. It should be that Adam begins with the Prophet and Hz. All the messengers of Allah (sallallahu alayhi wa sallam) were sent in all the rings of the Resurrection which continued until Muhammad (sallallahu alayhi wa sallam) in conditions that could be an example of both their individual and family lives. According to Islam, the importance of the family in the growth of a generation will be very clear when it is studied the Qur’an verses and especially the shortcomings. Therefore, Islamic educators and Western psychologists and pedagogists have expressed their absolute responsibility for the family’s children’s religious and moral education. However, the family’s equipment, educational levels and concerns that they carry in the sense of guiding their children are not considered to have a positive or negative impact on this process. In this sense the family facts are processed in the clearest way and depicted even the Qur’an is presented as the most beautiful short, from the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an to the Qur’an.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|