Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 50
 İndirme 6
Gamifying the 9 Events of Instruction with Different Interactive Response Systems: The Views of Social Sciences Teacher Candidates
2020
Dergi:  
Malaysian Online Journal of Educational Technology
Yazar:  
Özet:

Gagne’s theory posits that learning is achieved through interaction of various internal and external factors. If so, the use of supportive technology to provide these factors’ interaction may increase expected performance, especially in theoretical courses, and place learning at a higher level. As supportive technology, gamification-based computer or mobile applications can be used in Gagne’s nine instructional steps. Therefore, 23 teacher candidates in the Department of Social Sciences Education evaluated the use of gamification-based interactive response system (IRS) tools with the scope of Gagne’s learning theory. For 3 weeks, teacher candidates were taught how to use Kahoot, Plickers, Socrative, Quizlet, and FlipQuiz tools in question-answer activities. Teacher candidates prepared materials or questions about predetermined topics for the IRS tools, and then chosen teacher candidates demonstrated to others how to use each tool. According to findings, Kahoot and Plickers can best be used in gaining attention, assessing performance, and enhancing retention and transfer, Socrative and Quizlet in gaining attention and presenting the content and FlipQuiz in gaining attention, providing learning guidance, and assessing performance. Also, teacher candidates determined some limitations of each tool. Finally, results were discussed and some recommendations for future research were stated at the end of the study.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Malaysian Online Journal of Educational Technology

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 265
Atıf : 286
2023 Impact/Etki : 0.156
Malaysian Online Journal of Educational Technology