Sokrates, Nietzsche’nin felsefi külliyatında her zaman belirleyici ve önemli bir yere sahip olmuştur. Zira Nietzsche’ye göre Batı felsefesi adını verdiğimiz organizasyon esasen Sokratik bir proje olarak karşımıza çıkar. İşte bu sebeple Nietzsche’ye göre, Sokrates’in varlığında cisimleşen bir etkinlik olarak Batı felsefesinin ve metafiziğinin gerçek niyeti, Sokrates’e ve onun kişiliğine ilişkin bir tartışma yürütmeden ortaya çıkarılamaz. Bu bağlamda mevcut çalışma; sırasıyla Tragedya’nin Doğuşu’nda, Şen Bilim‘de ve Putların Alacakaranlığı’nda Nietzsche’nin resmettiği Sokratik tipin gelişimini takip etmeye çalışır. Zira bu üç eser, karşılıklı olarak bir soru-cevap diyaloğu meydana getirmek suretiyle adeta organik bir bütünlük sergiler ve her aşamada daha da derinleşen bir Sokrates portresi sunar.
Socrates has always had a decisive and important place in Nietzsche's philosophical culture. According to Zira Nietzsche, the organization we call the Western philosophy is basically a Socratic project. That’s why, according to Nietzsche, the true intention of Western philosophy and metaphysics as a substantial activity in Socrates’ existence cannot be revealed without a discussion of Socrates and his personality. In this context, the present study tries to follow the development of the Socratic type, which Nietzsche painted in the birth of the tragedy, respectively, in the Shen Science and in the Darkness of the Puts. For these three works show a fairly organic integrity by creating a question-response dialogue and present an even deeper portrait of Socrates at each stage.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|