Bu çalışmada İşe Yarar Bir Şey filmi, imge ve gerçek arasındaki varoluşsal bağın önemine değinen yaklaşımlar çerçevesinde incelenmektedir. Bazin’in ruhsal durumları ifşa eden bir sanatsal yansımayla desteklediği gerçekçi sinema, Deleuze’un sinema gerçek ilişkisini irdeleyen hareket ve zaman imgesi kavramından yararlanılarak analiz edilmektedir. Çalışmanın amacı, Pelin Esmer’in filminde imge, gerçek, hareket ve zaman kavramlarının yolculuk temasında nasıl somutlaştığını değerlendirmektir. Yolculuk ve gerçeklik arasındaki ilişkiyi güncel Türk sineması örneklerinden biri çerçevesinde ele alan bu çalışmada, çaresizlik, yalnızlık ve ölme isteği gibi insana ilişkin dramların konu edinilmesinin ve anlatının uzamsal bir bütünlük taşıyan sahnelerle verilmesinin filmde gerçekçiliği artıran öğeler olduğu söylenmektedir. Filmin, Bazin’in ruhsal durumlara eğilen sanatsal bir yansıma ile desteklediği gerçekçi sinemanın ve Deleuze’ün zaman-imgesi sineması olarak tanımladığı sinemasal üslubun özelliklerini taşıdığı vurgulanmaktadır. Ayrıca filmde kahramanın aktif bir yaşamsal evreye geçerek yardım etme ve çözüm üretme amacıyla harekete geçmesi nedeniyle dönüşümsel bir gerçekçilik ortaya konduğu belirtilmektedir.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|