Klasik Batı temelli flüt eğitiminde kullanılan ana sistem genellikle Fransız ekolüdür. Bunun başlıca sebepleri Fransa’nın müzik kültürünün, müzik felsefesinin ve müzik eğitiminin gelişimindeki beşik noktası haline gelmesidir. 18. Yüzyıldan itibaren Aydınlanma çağının gelmesiyle birlikte Avrupa’daki değişen kültürel anlayış, sosyal sınıflar ve politika Fransa’nın kabuk değiştirmesine yol açmıştır. 19. Yüzyılın başında konservatuvarın kurulmasıyla Paris, müzikal gelişim açısından Avrupa’nın önemli sanat merkezlerinden biri haline gelmiştir. Bu gelişmelerden ötürü o dönemdeki sanatçılar ve besteciler kendi geleneksel öğretilerini geliştirmeye ve Avrupa’ya yaymaya başlamışlardır. Fransa’da başlayan bu akım farklı ülkelerde değişik ekollerin türemesine yol açmıştır. Flüt eğitimi dendiğinde akla gelen ilk iki ekol, Fransız ve İngiliz ekolleridir. Aslında her ne kadar bu iki ekol tanım açısından çok farklıymış gibi gözükse de katı kurallar çerçevesinde birbirlerinden ayrılmamaktadırlar. Bahsettiğimiz bu dönem içerisindeki iki ekol arasında abartılı bir fark gösterilmese de Fransız ve İngiliz ulusları arasındaki rekabet ruhu müziğe de yansıyarak, her iki tarafında kendi stillerini önyargılı, milliyetçi bir yaklaşımla desteklemelerine yol açmıştır.
The main system used in the classical Western-based fleet education is usually French ecole. The main reasons for this is that France has become the five-point point in the development of music culture, music philosophy and music education. 18 . From the century, with the advent of the Age of Enlightenment, the changing cultural understanding, social classes and politics in Europe have led to the change of the cortex of France. 19th. With the creation of the Conservatory at the beginning of the century, Paris has become one of Europe’s important art centers in terms of musical development. Because of these developments, the artists and composers of that time began to develop their traditional teachings and spread them to Europe. This flow started in France has led to the production of different echoes in different countries. When flut training is said, the first two echoes that come to mind are French and English echoes. In fact, although these two equals seem to be very different in terms of definition, they do not separate in the framework of strict rules. Although there is no exaggerated difference between the two edges in this period we have mentioned, the spirit of competition between the French and British nations has also reflected in music, leading them to supporting their own styles in both sides with a predictive, nationalist approach.
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|