Bu çalışma, keman eğitiminin en ileri seviyesi olan solist yorumcuların; Türkiye’de uluslararası düzeyde tanınan Türk keman solistlerinin, uluslararası düzeyde kabul görmüş keman ekollerine bakış açılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada uluslararası tanınırlık belirli kriterlere bağlanmış ve çalışma evreni bu kriterlere uyan sanatçılar arasından gönüllülük esasıyla belirlenmiştir. Araştırmaya katılmayı kabul eden uluslararası düzeyde tanınan keman solistleriyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde kendilerine keman ekolleri ile ilgili açık ve anlaşılır dört açık uçlu soru sorulmuştur. Görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Böylece solistlerin keman ekollerine ilişkin bakış açıları ve konu ile ilgili diğer görüşleri tespit edilmiştir. Verilen cevaplara göre konuya ilişkin bulgular ortaya konmuş, konuyla ilgili sonuç ve öneriler sunulmuştur.
Bu çalışma, keman eğitiminin en ileri seviyesi olan solist yorumcuların; Türkiye’de uluslararası düzeyde tanınan Türk keman solistlerinin, uluslararası düzeyde kabul görmüş keman ekollerine bakış açılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada uluslararası tanınırlık belirli kriterlere bağlanmış ve çalışma evreni bu kriterlere uyan sanatçılar arasından gönüllülük esasıyla belirlenmiştir. Araştırmaya katılmayı kabul eden uluslararası düzeyde tanınan keman solistleriyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde kendilerine keman ekolleri ile ilgili açık ve anlaşılır dört açık uçlu soru sorulmuştur. Görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Böylece solistlerin keman ekollerine ilişkin bakış açıları ve konu ile ilgili diğer görüşleri tespit edilmiştir. Verilen cevaplara göre konuya ilişkin bulgular ortaya konmuş, konuyla ilgili sonuç ve öneriler sunulmuştur.
This study was done with the aim of identifying the views of solist interpreters, who are the highest level of keman education; international recognized Turkish keman solists in Turkey, internationally recognized keman ekolists. In the study, international recognition is linked to certain criteria and the work universe is determined by voluntary among the artists that meet these criteria. Faced-to-face discussions were held with internationally recognized Keman solists who agreed to participate in the research. In these conversations they were asked four clear and clear ends of questions about the cement ecolls. Negotiations are recorded. Thus, the views of the solists on the cement edges and other opinions on the subject have been identified. According to the answer given, the findings on the subject were revealed, the results and suggestions on the subject were presented.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|