Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 24
 İndirme 8
Towards User-generated Microgames for Supporting Learning: An Investigative Exploration
2021
Dergi:  
Contemporary Educational Technology
Yazar:  
Özet:

Educational games have great potential for learning, however the potential of user-generated microgames for supporting learning is still not completely understood. The present study reviews the design quality of user-generated microgames based on microgame design fundamentals and explores the potential of the games for facilitating learning from the perspective of elementary teachers in terms of the strengths, weaknesses, opportunities, and threats. This is exploratory research organised within the GeoGebra application and with the participation of elementary teachers in Indonesia. The study found that the games met the microgame design fundamentals but the mechanics and aesthetics were in need of some improvements. The major strength of the games is simplicity for learning, however their user interfaces are their major weakness. Learning resources and environments in Indonesian elementary schools are relatively supportive of games integration into learning processes whilst senior teachers and rural areas are less so. These findings suggest users should pay more attention to audios, visuals and special effects as well as winning conditions when creating microgames in open platforms. It is of pivotal importance to provide playing instructions and games that fit to mobile screens. Furthermore, teachers have to carefully select the games and consider the context before utilising user-generated microgames for assisting learning.

Anahtar Kelimeler:

null
2021
Yazar:  
0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Contemporary Educational Technology

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 404
Atıf : 887
2023 Impact/Etki : 0.167
Contemporary Educational Technology