Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 10
 Görüntüleme 9
Metaleisure: Leisure Time Habits to be Changed with Metaverse
2022
Dergi:  
Journal of Metaverse
Yazar:  
Özet:

New habits that will come into our lives with a metaverse will create the concept of Metaleisure. With the introduction of virtual platforms into our lives, the mass of people spending their leisure time on the Internet grew. This group participates in many leisure time activities on virtual platforms, defined as the concept of electronic leisure (e-leisure). The metaverse has taken this electronic participation to a whole different dimension. The metaverse has initiated the process of being involved in leisure time activities in three-dimensional environments through avatars. The purpose of this article was to conceptualize the concept of metaleisure as a new leisure time habit that enters our lives with the metaverse and discuss this theory. This study provides researchers, who conduct studies on metaverse and leisure time, with the characteristics to understand the time frame spent with the metaverse. Leisure time users are an important resource for the metaverse industry. Games, museums, and concerts are the leading examples. E-idle stands out as an important factor pointing to the consumption of leisure time participants in the game industry. The concept of metaleisure will become important for leisure time research as well. In order to understand leisure time behavior, it is necessary to be able to interpret changing habits and technological development. As a result, the concept of metaleisure is defined as leisure time activities that individuals perform in three-dimensional universes through avatars. With the development of wearable technology, the interest of metaleisure participants in this new universe will grow. With the spread of metaleisure, traditional leisure time activities will gradually become retro leisure time activities.

Anahtar Kelimeler:

null
2022
Yazar:  
0
2022
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Journal of Metaverse

Dergi Türü :   Uluslararası

Journal of Metaverse