Bu yazı William Shakespeare’in Macbeth’ini kültürel materyalizm çerçevesinde politik bir metin olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Shakespeare’in, otoritenin meşrulaştırılması ve toplumdaki otoriteye karşı gelinmesi için siyasi motivasyonunu keşfedecektir. Macbeth’te Shakespeare, 1. James’in hükümdarlığının politik meselelerini, monarşi kültürü ve aynı zamanda gücün kullanılması ile ilgili endişelerini yansıttı. Shakespeare, kralın, kralların ilahi kimliklerini ve haklarını yücelten teorisini kültürel hafızaya kazırken, diğer yandan da ona karşı itirazlar hakkında yazdı. Büyücülüğün politik yönlerini kullandı; cadıların kehanetleri, siyasi düzenin yıkılmasını motive etti. Bu yazı Macbeth’teki cadıların kehanetlerine bağlı olarak hâkimiyet ve muhalif kapsamlarını araştırmaktadır. Kültürel materyalist bakış açısına göre, bu yazı Shakespeare’in metninin tarihsel bağlamını, geleneksel düzene, monarşi kültürüne ve kralların tanrılığına güvenen politik ve ideolojik algıların ötesinde incelemektedir. Macbeth'te, dominant, residual ve emergent bakış açıları sayesinde kültürün gelişimine odaklanır. Güçlü olanların zayıf olanlara uyguladığı gücün işleyişiyle açıkça ilgilenmek yerine, dominant kültür içinde rekabet eden güçleri araştırıyor. Dominant kültürün kontrolü elinde tutmak istemesine rağmen; onu sorgulayan, gizeminden arındıran ve düzenini bozan pek çok muhalif ürettiğini ortaya koymaktadır.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|