Özet Sosyal bir fenomen olarak kimlikler, temelde bireylerin toplum içerisinde kendilerini tanımlama aracı olarak kullanılmaktadırlar. Bireylerin sahip oldukları kimliklerin bir kısmı doğuştan geldiği gibi (cinsiyet, uyruk gibi) bir kısmı da toplumsal hayat içerisinde inşa edilmektedir. “Ben kimim” sorusuyla kimlik inşa süreci başlayan birey, zaman içerisinde oluşturduğu toplumsal ve siyasal kimliklerle kendini bir grubun üyesi olarak sınıflandırma yoluna gitmektedir. Meşru bir şekilde devlet yönetimini ele geçirmek için faaliyet gösteren siyasi partiler de tıpkı bireyler gibi kendilerini tanımlamak için kimliklere ihtiyaç duymaktadırlar. Kendilerine has, düşünsel alt yapılarıyla ya da bir başka deyişle sahip oldukları ideolojileriyle yoğrulmuş kimlikler oluşturarak kendilerini tanımlayan siyasi partiler, aynı zamanda sahip oldukları siyasi kimliklerle toplumda kendilerine ait bir taban yaratma gayreti içerisindedirler. Ancak, ideolojik olarak çok çeşitli kanallardan beslenen toplumlarda bireylerin tek bir siyasi parti etrafında birleştirilmesi son derece güç olduğundan, partiler gerektiğinde sahip oldukları siyasi kimliklerini yeniden inşa etmek durumunda kalmışlardır. Ülkelerin siyasi dinamiklerinin anlaşılmasında temel rol oynayan siyasi kimlik inşası 1960-1980 arasında Türk siyasi partilerinde de sıklıkla görülmüştür. Çalışmada, “Modernist ve Laik Siyasal Kimlik”, “Muhafazakâr Demokrat ve Siyasal İslamcı Kimlik” ve “Milliyetçi Siyasal Kimlik” olmak üzere üç temel kimlik üzerinde yükselen Türk siyasi partilerinin belirtilen dönem içerisinde yaşadıkları kimlik sorunları ve yeni kimlik inşaları incelenmiştir.
As a social phenomenon, identities are primarily used as the means of individuals’ self-definition within society. Some of the identities that individuals have come from birth (like gender, nationality) and some are built in social life. The individual who begins the process of building identity with the question "Who am I" goes to the way of classifying himself as a member of a group with the social and political identities he creates over time. Political parties that act in a legitimate way to capture the government need identities to identify themselves as individuals. Political parties that define themselves by forming identities bound by their own, their substructs of thought, or otherwise their ideologies, are also trying to create their own foundation in society with their own political identities. However, as it is extremely difficult to unite individuals around a single political party in societies that are feeding from a wide variety of channels ideologically, the parties have to rebuild their political identities where necessary. The political identity building, which plays a key role in understanding the political dynamics of the countries, was often seen in Turkish political parties between 1960 and 1980. The study examined the identity problems and new identity buildings of Turkish political parties that rise over three basic identities, “Modernist and Secular Political Identity”, “Conservative Democratic and Political Islamic Identity” and “National Political Identity” during the specified period.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|