Mısır’da 1940’lı yıllarda edebiyata damgasını vuran realizmin yansıtma kuramıyla gündemin nabzını tutan edebiyat, postmodern dünya görüşüyle şekillenen yeni roman tarzlarında da toplumsal sorunlara odaklanmaya devam etmiştir. Modern bilgi formları, rasyonalite ve toplumsal kurumların iktidar ya da baskı kurma aracı olarak şekillendiği, medyanın “devletin ideolojik aygıtı” olarak işlevselleştiği ve her yönüyle denetlenen bir toplumsal yapının ortaya çıktığı tezi üzerine yükselen distopik roman, geleceğe yönelik tasarlanan dünyada kötüye odaklanan roman türünün adı olmuştur. Besme Abdulazîz’in 2013 yılında kaleme aldığı et-Tâbȗr (Kuyruk) adlı romanı bürokrasiyle kuşatılmış bir toplumu hikâye ederken, hegemonya, kontrol mekanizmaları, kimlik kaybı, teknoloji gibi distopik romanın eleştiri unsurlarını da ihtiva eder. Söz konusu çalışma Mısır edebiyatında bu tarzın ilk örneklerinden olan romanı bahsi geçen unsurlar etrafında incelemeyi hedeflemektedir.
Literature in Egypt, which holds the pulse of the agenda with the theory of reflection of realism, which in the 1940s was the sign of literature, has continued to focus on social problems in the new romanes formed by postmodern worldview. The distopic novel, which runs on the thesis that modern forms of information, rationality and social institutions are formed as a means of power or pressure, that the media is functioning as the "ideological device of the state" and that a social structure is controlled in all respects emerges, has become the name of the genre of novel that is misconcentrated in the world designed for the future. Besme Abdulazîz’s 2013 novel et-Tâb
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|