Camaltı resim geleneksel bir halk resmi türüdür. Gerek teknik olarak, gerek içerik bakımından klasik resim ve klasik cam sanatı anlayışından farklı bir üsluba sahip olan bu teknik, Anadolu, Hindistan, Avrupa gibi pek çok coğrafyada örnekler vermiştir. Geleneksel örneklerinde din, doğa ve mitleri konu alan camaltı resmi, yirminci yüzyılla birlikte alanlarında tanınmış sanatçılar tarafından da çeşitli sebeplerle denenmiş ve uygulanmıştır. Kimi sanatçı bu çalışmalarda geleneksel tekniklerden şaşmazken, kimi de farklı malzemeleri bu teknikle birlikte uygulamıştır. Her ne kadar teknolojinin gelişimi ile çağdaş sanat dijital bir doğrultuda ilerlese de; klasik ve geleneksel tekniklerle bağını koparmayan sanatçılar farklı malzemelerin kullanımını üretim süreçlerine dâhil etmektedirler. Literatür taraması sonucunda elde edilen veriler üzerinden şekillenen bu çalışmada, örneklem geleneksel ve çoğu anonim olan çalışmalar, farklı alanlarda üretim yapan sanatçıların camaltı resim örnekleri ve camaltı resmi yeniden yorumlamış çağdaş sanat örneklerinden oluşmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, geleneksel bir yöntem olan camaltı resminin yeniden ele alınması, hatırlatılması ve yeni nesil malzemeler ile yorumlanarak bir üretim yöntemi olarak yeniden kullanımının sağlanmasıdır. Çalışmada bu teknik ile üretilmiş halk sanatı örneklerinin yanı sıra, ünlü ressamların camaltı resimlerinden örnekler ve çağdaş sanat içinde kendine yer edinmeye başlayan camaltı örneklere yer verilerek tekniğin ne denli geliştirilebilir ve uygulanmaya devam edilebilir olduğu gösterilmek istenmiştir.
Camalty painting is a traditional kind of public painting. This technique, which has a different pattern from the understanding of classic painting and classic glass art in terms of technical need, requires content, has given examples in many geographical areas such as Anadolu, India, Europe. In traditional examples, the camalt painting on religion, nature and myths has been tested and applied for various reasons by well-known artists in their fields along with the twentieth century. While some artists are not surprised by traditional techniques in these works, some have applied different materials along with this technique. Although the advancement of technology and contemporary art progress in a digital direction, artists who do not break the connection with classical and traditional techniques incorporate the use of different materials into the production processes. In this study, shaped through the data obtained by literature scan, the sampling consists of traditional and most anonymous works, camalt painting samples of artists producing in different fields and camalt painting reinterpreted contemporary art samples. In this context, the purpose of the study is to reconsider, remind and ensure reuse of the glass painting, which is a traditional method, and to be interpreted with the new generation of materials as a production method. In addition to the examples of popular art produced by this technique, the study was asked to show how much the technique can be developed and continued to be applied by placing examples from the camalt paintings of famous painters and the camalt examples that began to take place in contemporary art.
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|