Bu çalışma; Hz. Peygamber’in (s) vefatı sonrası kızı Hz. Fâtıma’nın Halife Hz. Ebû Bekir’den Miras talep ettiği ile ilgili Sünnî rivayetlerin sahihliğine yönelik eleştiriyi içermektedir. Hz. Fâtıma’nın, ve diğer Ehl-i beyt mensuplarının Hz. Peygamber’in (s) vefatı sonrasında onun Mirasını talep ettikleri halifenin ise reddettiği hususu rivayetlerin ana konusudur. Hz. Fâtıma haricinde diğer mirasçıların halifenin cevabından ikna olduğu ancak Hz. Fatma’nın miras talebinde ısrarcı olduğunu ifade eden rivayetlerin doğruluğu ciddi şüpheler taşımaktadır. Bu rivayetlerde bahsi geçtiği üzere bir miras talebinin olmadığı ancak râşid halifeler dönemi sonrası süreçte siyasi olay ve tutumların tesiriyle şekillenmiş rivayetler, gerçekte olmayan miras talebini varmış gibi yansıtmışlardır. Dört halife döneminde Hz. Peygamber’in (s) tasarrufuna uygun bir şekilde istifadeye sunulan -miras talebi iddiasına konu olan- mülkler, Emevîler döneminde bazı şahıslara ikta edilmiştir. Ehl-i beyt’in gelirinden aldığı payla nafakasını temin ettiği Fedek, siyasi baskıyla amacı dışına çıkarılınca; olası eleştirileri yahut tepkileri bastırmak için miras talebi iddiasını konu edinen rivayetler üretilmiş veya ürettirilmiştir. Kaynaklara geçinceye kadar bir hayli şekil alan bu rivayetler, Sünnî-Şiî düşünsel yaklaşımların savunma, saldırı veya fitneye alet olarak üzerinden gereksiz tartışmalar yapmalarına sebep olmuştur. Gerçekte miras talebi ile ilgili bahsi geçen tartışmaların yaşanmadığı ancak daha sonra oluşturulan algılarla yaşanmış gibi rivayetlere konu olduğu açıktır.
This is the work of Hz. After the death of the Prophet (s) daughter Hz. The Half of Fatima Hz. He is the one who gives righteousness to him, and he is the one who gives righteousness to him, and he is the one who gives righteousness. by Hz. The Fathema, and the other Ehl-i Beyt members. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was the one who refused his death, and the one who refused his death was the one who refused his death. by Hz. Other than the heir, the heir is convinced of the answer of the heir. The accuracy of the rivals that Fatma insist on heritage demands is seriously doubtful. As mentioned in these rivages, there was no heritage demand but the rivages formed in the process of political events and attitudes after the Rashid Khalifa period reflected the fact that there was no real heritage demand. Three times in HZ. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “There is a number of people who have been given the gifts of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and who have been given the gifts of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him).” If you do not have the right to do so, you will have the right to do so, and if you do not have the right to do so, you will have the right to do so, and if you have the right to do so, you will have the right to do so. These rivies, which have a lot of shape until they have passed through the resources, have caused the Sunni-Shia mental approaches to make unnecessary discussions through their defense, attack, or fate as a tool. In fact, it is clear that the discussions on the heritage demand have not been discussed but have been discussed with the perceptions that have been created later.
Alan : Güzel Sanatlar; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|