Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 99
 İndirme 19
HİTİT UYGARLIĞI MİRASLARINDAN FRAKTİN KABARTMA RESİMLERİNİN (RÖLYEFLERİNİN) İKONOGRAFİK VE İKONOLOJİK OLARAK İNCELENMESİ
2019
Dergi:  
Turkish Studies Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Hitit Uygarlığı, M.Ö. II. Bin yıllarında Anadolu’da büyük bir imparatorluk kurmuştur. Jeopolitik konumuyla Anadolu’da önemli bir yere sahip olan Hititler’in kendi üsluplarını yansıtan sanat eserleri onların kültür ve sanatı hakkında önemli ipuçları içermektedir. Kabartmalar (rölyefler) bu dönemde Hititler’e özgü gelişen güçlü bir sanat dalı olmuştur. Hititler’in önemli doğal yol güzergahlarından Hisarcık-Develi Franktin üzerinden Suriye kapılarına inen yolun yakınında bulunan kaya yüzeylerine işlenmiş “Fraktin Kabartmaları (Fraktin Anıtı)” bu eserlerin en önemlilerinden biridir. Hitit Uygarlığı döneminde yapılan Fraktin Kabartmaları (Rölyefleri) üzerindeki betimlemeleri ikonolojik ve ikonografik olarak incelemek bu araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Konu ile ilgili kitap, katalog, dergi, görseller, videolar gibi dökümanlar incelenerek literatür taraması yapılmıştır. Araştırma bulguları rölyef tekniği ile yapılan bu anıt eserler üzerinde Hitit Krallarından III. Hattuşili’nin ve eşi Kraliçe Puduhepa’nın tanrı ve tanrıçalarını kutsama sahnelerinin betimlendiğini göstermektedir. Bu eserler görsel bir şölen içinde, üretildiği dönemin devlet anlayışı, tanrılara ibadet şekli, kadınlara bakış açısı, dini ritüelleri hakkında birçok ayrıntılı bilgi içerir. Eserler üzerinde yer alan hiyeroglif yazıtlar, eserde tasvir edilen figürlerin kimlikleri ve eserin yapıldığı dönemin tarihi ile ilgili aydınlatıcı bilgiler vermektedir. Bu eserler dinsel amaçlarının yanı sıra Hitit Uygarlığı’nın siyasi ve gücü ve egemenliği için propaganda amacını da taşımaktadır. Sanatsal ve belgesel nitelik taşıyan bu eserlerin en iyi şartlarda korunması, varlığının devam ettirilmesi, gelecek kuşaklara aktarılması ve bu eserlerle ilgili yapılacak yeni çalışmalara destek verilmesi konusunda gerekli önlemler alınmalıdır.

Anahtar Kelimeler:

It is noted that it is not the only way to do this, but it is not the only way to do this.
2019
Yazar:  
Özet:

The Civilization, M. and II. In the last thousand years, he established a great empire in Anatolia. The art works that reflect the Hittlers' own statues, which have an important place in Anatolia with their geopolitical position, contain important clues about their culture and art. The castings (rallyers) were a strong art branch that developed in this period specific to Hitlers. The "Fraktin Treasures (Fraktin Memorial)" processed on the rocky surfaces near the road that goes through Hisarcık-Develi Franktin through the main natural road of Hitler, is one of the most important of these works. The illustrations of the Fraktin caves (Rolyefs) during the period of the Hithite Civilization are an iconological and iconographic study that forms the main subject of this study. The research has been used in the quality research patterns. The book, the catalogue, the magazine, the images, the videos, and the documents related to the subject were examined and the literature was scaned. The research findings are made on these monuments of the Hittite Kings III. It shows that Hattuşili and her wife Queen Puduhepa are depicted in the scenes of blessing their gods and goddesses. These works in a visual celebration contain a lot of detailed information about the state understanding of the time in which they were produced, the form of worship of the gods, the perspective of women, religious rituals. The hieroglyphic texts on the works provide illustrative information about the identities of the figures depicted in the work and the date of the work was made. These works carry religious purposes as well as the propaganda purpose for the political and power and sovereignty of the Hith civilization. The necessary measures should be taken to preserve these works of art and documentary quality in the best conditions, to continue their existence, to be transferred to future generations and to support the new works to be carried out on these works.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Turkish Studies Social Sciences

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 677
Atıf : 935
2023 Impact/Etki : 0.101
Turkish Studies Social Sciences