Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 96
 İndirme 36
ÇEŞME MÜZESİ’NDEN SİKKE ÖRNEKLERİ EŞLİĞİNDE 12. VE 13. YÜZYILLAR ARASINDA KÜLTÜREL ETKİLEŞİM VE ASTROLOJİK UNSURLAR
2019
Dergi:  
Turkish Studies Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Artukoğulları Beyliği, Zengi Atabeyliği ve Begteginliler’e ait sikkelerde yer alan tasvirler, yüzyıllar boyunca Anadolu’da süregelen sikke basım geleneği ve betim üsluplarının 12. - 13. yüzyıllarda sanatsal ve kültürel geçişlerinin sergilenmesi bakımından oldukça önemlidir. Çeşme Müzesi’ndeki Türk Beyliklerine ait bir grup sikkede yer alan figürlü tasvirler Anadolu’da Bizans İmparatorluğu ve Türk Beylikleri arasındaki kültürlerarası etkileşimi sergiledikleri gibi antik dönem sikke tasvir üslubundan yansımalar da içermektedirler. Anadolu’da farklı dönemlerde var olan çeşitli kültürler arasındaki etkileşim ve sikkelerindeki ortak tasvir kullanımları yüzyıllar boyunca süren kültürel akışın en güzel örnekleridir. Sikkeler ekonomik değerlerinin yanı sıra üzerlerinde yer alan tasvirleriyle birlikte zengin içerikte sanat eserleridir. Ait oldukları dönemin özgün kültürel ve sosyolojik değerlerini barındıran sikkeler, sanatsal tercihleri ve paylaşımları da ortaya çıkarmaktadır. Yüzyıllar boyunca çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yapmış olan Anadolu, farklı dönemlere tarihlenen sikkelerdeki ortak sanat üslubu kullanımının da gösterdiği gibi süregelen kültürel etkileşimin beşiğidir. Artukoğulları Beyliği sikkelerinde görülen Bizans İmparatorluğu sikke basım geleneğindeki etkiler ise Zengiler’e aralarındaki yakın siyasi ve ekonomik ilişkiler kapsamında yansımıştır. Kültürlerarası etkileşim sikke ikonografisi üzerinden değerlendirilerek, farklı yorumlar içeren tasvirler ise ayrıntılı olarak araştırılmalıdır. Bu çalışma ile Çeşme Müzesi’nde yer alan figür tasvirli Artukoğulları Beyliği, Zengi Atabeyliği ve Begteginliler’e ait sikkeler incelenerek, üzerlerindeki figür tasvirleri konularına göre gruplanarak irdelenecektir. Bu beyliklerin sikkelerindeki tasvirlerin mitolojik ve astrolojik anlamları üzerinde durularak, bazı tasvirler konusunda araştırmacıların farklı görüşleri tartışılacaktır. Artukoğulları Beyliği ve Zengi Atabeyliği’ne ait sikkelerin ön ve arka yüzlerinde yer alan tasvirler ve astrolojik unsurlar arasındaki bağlantılar, antik dönem sikkelerinde var olan öğelerle karşılaştırılarak sunulacaktır. Artukoğulları Beyliği dönemine ait Çeşme Müzesi’ndeki bakır sikkelerde yer alan ve yas tutan bir grup figürü içeren tasvir ise araştırmacılar tarafından çalışılmış farklı yorumlarıyla yeniden incelenecektir. Çeşme Müzesi’nde yer alan Artukoğulları Beyliği, Zengi Atabeyliği ve Begteginliler’e tarihlenen sikkelerdeki betimler ile Yunan Uygarlığı, Roma ve Bizans İmparatorlukları dönemlerine ait sikkelerde yer alan tasvirlerin ortak kullanımlarına değinilerek, 12. ve 13. yüzyıllarda Anadolu’da yaşanan sosyolojik ve kültürel değişimin sanat alanındaki yansımaları sikke ikonografisi üzerinden değerlendirilecektir.

Anahtar Kelimeler:

Examples from the museum are 12. and 13. Cultural influence and astronomical objects between the centuries
2019
Yazar:  
Özet:

The paintings in the scales belonging to the Artuko-sons, the Artuko-sons, the Zengi-Atabeyity and the Begteginlians, the tradition of the scale printing and the 12th of the painting styles that have continued throughout the centuries in Anatolia. It is very important in terms of the exhibition of artistic and cultural transitions in the 13th century. The figurative paintings of a group of Turkish Beequites in the Museum of Chesme contain reflections of the ancient period's cick painting style as they show the inter-cultural interaction between the Byzantine Empire and the Turkish Beequites in Anadolu. The interaction between different cultures in different periods in Anadolu and the common use of illustrations in their cycles are the most beautiful examples of the cultural flow that has lasted for centuries. Cycles are art works in rich content along with their economic values as well as their paintings on them. They also reveal the circles, artistic preferences and sharing of the original cultural and sociological values of the time they belong to. Anadolu, which has been the home of various civilizations for centuries, is the corner of continued cultural interaction, as the use of common art style in cycles dated to different periods also shows. The influences of the Byzantine Empire's cyclic printing tradition, seen in the Artuko Son's Cykels, have reflected the rich within the framework of close political and economic relations between them. Inter-cultural interaction should be evaluated through the iconography of the cycle, and the drawings containing different comments should be thoroughly examined. This work will be carried out in the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure of the Figure. Based on the mythological and astrological meanings of the images in the cycles of these figures, the different opinions of the researchers on some images will be discussed. Relationships between the images and astrological elements located in the front and rear faces of the cycles of the Artuko Sons and the Color Attabeity will be presented by comparison with the elements that exist in the ancient cycles. The image containing a group of figures found in the bakery cycles in the Archimuseum of the Artuko-Sons of the Period of Bearing will be re-examined with different comments studied by the researchers. The paintings in the sculptures of the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko-Sons, the Artuko, the Artuko, the Artuko, the Artuko, the Artuko, the Artuko, the Artuko, the Ar

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Turkish Studies Social Sciences

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 677
Atıf : 924
Turkish Studies Social Sciences