İnsanoğlu, sanat yapıtı üretiminde ister modern olsun ister ilkel, bir tür düşünce sistemi içerisinde dünyayı benzerlikleriyle veya zıtlıklarıyla karşılaştırma ya da yansıtma güdülerinde temellendirmeye çalışmıştır. Mitleri karşıtlıklar üzerinden düzenleyebilmek, kültürel olayların tümünde görsel bir nesnenin varlığına ve onun yaratıcısının hayal gücünden ibaret olmayıp tabiat ve kültür arasında bir model oluşturma çabasıyla bağlantılı görülür. Eylem ve üretmedeki durum, tabiatla özdeşlik kuran öznenin ürünlerini karakterize eder. Kurucu olan özne, biçimin zuhuratını onunla ilişki kurması ile duyular aleminden bilinç haline geçişini izler. İnsanın kendini hayvanlarla özdeşleştirmesi, tabiatın bir parçası olması, dolayısıyla toplumun öğesi olma durumu objeyi göreliliğinden kurtarmasının sonucudur. Diyalektik düşünce yapısı, mesajın iletilmesinde benzerlikler gösterebilir. Anlamı kendi içinde değil, zaman ve olaylar dizisi, diğer mitlerle olan birleşimindeki bir tür dönüşümü ortaya koyar. Mitolojik şuurla algılanan alem, reel ile ideal, obje ile subje, büyük ile küçük ya da bütün ile parça arasında hiçbir farkın mevcut olmadığını gösterir. İnsan ve tabiat arasındaki bağlantı, adeta canlı, yaşayan bir organizma halindedir. Canlı varlıklarla nesnel varlıkların çeşitli benzerliklerle ilişkilendirilmesi, kozmik elemanların kozmogonik eylemlerde ortaya çıkışı kültürlerin dinsel ve mitolojik düşüncelerinde gerçekleştirilen eylemlerdir. Etnografik malzeme, görsel plastik üslubun ve yapının aktarılmasında kültürel motiflerin ve kodların sistematik aktarımlarıyla açıklanmaktadır. Toplumların kültürel düzeyinin mitolojik temsiller sistemiyle inşa ediliyor oluşu, inanç ve imgeler örüntüsünün bir tür görsel mekanizmayla biçimlendirilmiş yapılandırmalarından başka bir şey değildir.
In the production of artwork, whether modern or primitive, the Son of Man has tried to base the world within a kind of thought system in comparison or reflection motivations with its similarities or contradictions. The ability to arrange myths through contradictions is associated with the existence of a visual object in all cultural events and not only with the imagination of its creator, but with the effort to create a model between nature and culture. The condition in action and production characterizes the products of the essence that builds identity with nature. The creator’s essence follows the transition from the world of senses to consciousness by setting up the form’s zuhurat with it. The human identification with animals is the result of being part of nature, and therefore the state of being a part of society is the result of saving the object from the relativity. The dialectical thinking structure can show similarities in the transmission of the message. The meaning is not within itself, but the series of times and events reveals a kind of transformation in the combination with other myths. The universe perceived by mythological consciousness shows that there is no difference between real and ideal, object and subjects, big and small or whole and piece. The connection between man and nature is in a living, living organism. The association of the objective beings with the living beings with various similarities, the appearance of cosmogonic elements in cosmogonic acts are acts performed in the religious and mythological thoughts of cultures. Ethnographic material is explained by the systematic transmission of cultural motives and codes in the transmission of visual plastic style and structure. The fact that the cultural level of societies is built by the system of mythological representations is nothing but the structures of the model of beliefs and images formed by a kind of visual mechanism.
Field : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|