Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 45
 İndirme 13
BESTE-İ KADÎM'DEN NÂYÎ OSMAN DEDE'YE MEVLEVÎ ÂYİNLERİNDE FORM ANLAYIŞI
2019
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Osmanlı Devleti’nde asırlardan bu yana sanat ve sanatçılar, padişahlar ve saray erkânı tarafından değer görmüştür. Tıpkı hat, şiir, minyatür ve benzeri Türk İslam Sanatları’nda olduğu gibi Türk Müziği de 19. yüzyılın sonuna kadar sarayda ve mevlevîhânelerde hatırı sayılır bir şekilde ilgi ve takdir görmeye devam etmiştir. Dönemin Türk Müziği bestekârları da hünerlerini göstermek için genel olarak büyük formlarda eserler bestelemeyi tercih etmiştirler. Bu formların en büyüğü ise “Mevlevî Âyini” formudur. En eski Mevlevî âyinleri olan Beste-i Kadîm’den günümüze kadar bütün Mevlevî âyinlerinde yüksek sanatın ve estetiğin en ince ayrıntılarını görmek mümkündür. Bu makalede Beste-i Kadîm’den Nâyî Osman Dede dönemine kadar bestelenmiş olan Mevlevî âyinleri form açısından incelenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

For example, in the form of the form of the form of the form of the form of the form of the form of the form.
2019
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

It has been valued in the Ottoman State for centuries by artists and artists, princes and palace architects. Like in the Turkish Islamic Arts, the poetry, the miniature, and so on, the Turkish music has continued to see a great deal of interest and appreciation in the palace and in the present places until the end of the 19th century. The Turkish musicists of the time also preferred to compose works in large forms in general to show their huns. The greatest of these forms is the “Mevlevî Âi” form. It is possible to see the most subtle details of high art and aesthetics in all the Mevlevî verses, from the Beste-i Kadîm to the present day. In this article, the forms of the Mevlevî verses which were composed from Beste-i Kadîm to the time of Nîîî Osman-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de-de.

Anahtar Kelimeler:

From Beste-i̇ Kadi̇m To Nayi̇ Osman Dede Form Understandi̇ng İn Mevlevi̇ Rituals
2019
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

For many centuries, art and artists have been appreciated by sultans and their staffs in Ottoman Empire. Such as calligraphy, poetry, miniature and similar Turkish Islamic Arts, Turkish Music continued to receive considerable attention and appreciation in the palace and Mevlevi lodges until the end of the 19th century. So the Turkish Music composers of the period generally preferred to compose works in large forms in order to show their skills. The greatest one is “Mevlevi Ritual” of these forms. It is possible to see the finest details of high art and aesthetics in all Mevlevi rituals from Beste-i Kadim which is the oldest Mevlevi ritual to the present day. In this article, Mevlevi rituals which were composed from Beste-i Kadim to Nayi Osman Dede period were analyzed in terms of form.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 10.176
2023 Impact/Etki : 0.075
Quarter
Hukuk Temel Alanı
Q3
41/58

Spor Bilimleri Temel Alanı
Q3
27/40

Güzel Sanatlar Temel Alanı
Q3
70/89

Filoloji Temel Alanı
Q3
59/84

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Q4
403/520

İlahiyat Temel Alanı
Q4
78/106

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Q4
188/239

Asos Journal