Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 244
 İndirme 66
 Sesli Dinleme 3
TÜRK MÜZİĞİNDE YAZILMIŞ ÜÇ KEMAN METODUNUN KARŞILAŞTIRILMASI
2018
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Bu makalede, Aydın Oran, Zeynep Barut ve Hakan Şensoy’un yazdıkları metotlar incelenerek keman eğitimindeki farklılıklar ve benzer noktalar ele alınmıştır. Türk Müziği keman eğitimindeki metotsuzluk vurgulanarak eğitim sürecine etkileri detaylandırılmıştır.Türk Müziği geleneğinde uygulanan meşk sisteminin saz müziği eğitiminde de uygulanması ve sazendelerin bu sistemle yetiştirilmeleri,Türk Müziği enstrümanlarındaki gelişimin, Batı Müziğindeki enstrüman eğitimine kıyasla daha durağan kalmasına yol açmıştır.Bu nedenle Türk Müziği keman eğitimi için metot ihtiyacı doğmuştur.Bu ihtiyaç sebebiyle çeşitli metotlar yazılmıştır. Akademik olarak son yıllarda yazılan metotlar içerisinde, Aydın Oran, Zeynep Barut ve Hakan Şensoy’un yazdıkları metotlar incelenmiştir.Üç yazarın da Türk Müziği Keman eğitimindeki gözlemleri ve katkıları mukayeseli olarak ortaya konmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Examination Of The Three Violin Methods Written In Turkish Music
2018
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

In this article, by examining the methods written by Aydin Oran, Zeynep Barut and Hakan Şensoy, the differences and similarities in violin practice have been discussed. The lack of methods in violin practice in Turkish music was emphasized and thus the effects to the practice process were detailed. The meshk system which is applied to unwritten musical pieces as part of the Turkish music tradition, is a method also applied in saz tutelage and because saz musicians are trained with this method it has brought about the devlopment of Turkish musical instruments tutelage being more constant and fixed when compared to Western instrument tutelage. It is for this reason that there is a need for another method in Turkish music violin tutelage. Various methods have been written arising from the need for a different method.Among the academically presented methods written in the last few years, the works of Aydın Oran, Zeynep Barut and Hakan Şensoy have been examined. This paper has attempted to put forth a comparative analysis of the observations and contributions of the three authors.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.814
Asos Journal