Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 27
 İndirme 6
SİNEMA SANATI KARŞISINDA ÇAĞINI AŞAN BİR DÜŞÜNÜR OLARAK NURULLAH ATAÇ
2018
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

İzlenimci eleştiri anlayışının edebiyat tarihimizdeki en yetkin temsilcilerinden biri olan Nurullah Ataç, aynı zamanda Cumhuriyet döneminin düşünce ve sanat hayatı açısından da önemli bir merhale olarak kabul edilmektedir. İlgisini özellikle dilde sadeleşme hareketleri, tiyatro eleştirisi, şiir, tenkit kuramı ve Batılılaşma gibi alanlar üzerinde yoğunlaştıran Ataç, gerek muasırları gerekse kendisinden sonraki kuşaklar üzerinde derin etkiler uyandırmıştır. Buna mukabil yazarın Türkiye’de sinemaya ilişkin yerleşik algının değişmesi sürecinde üstlendiği tarihî rol günümüze değin ihmal edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde 1950’li yıllara kadar olan süreçte pek çok düşünür ve sanatkâr tarafından olumsuz bir bakış açısıyla kavranan sinema sanatına yönelik hâkim yaklaşımın dönüşüme uğramasında Nurullah Ataç’ın görüşlerinin etkisini araştırmak; yazarın sinema eleştirisi alanına getirdiği yapıcı tutumun çağdaşlarından hangi noktalarda ayrıldığını tespite çalışmaktır. Bahsi geçen ayrılık noktalarından hareketle Ataç’ın, sinemanın ülkemizde bağımsız bir sanat disiplini olarak algılanır hâle gelmesi sürecine sunduğu katkıların tartışılması da araştırmanın hedefleri arasındadır

Anahtar Kelimeler:

Nurullah Atac As A Thinker Beyond His Times In View Of The Cinematic Art
2018
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Nurullah Ataç, a prominent representative of the impressionistic approach to literary criticism, is considered to represent an important phase in the Republican thought and art life. Having especially focused his interests on the simplification trend in languages, theatre criticism, poetry, critical theory and the Westernization debates, Ataç had an influence on both his contemporaries and the subsequent generations. Nevertheless, the historical role he played in changing the deeply rooted approach to cinema in Turkey has been ignored until today. This study aims to explore the impact of Nurullah Ataç’s thoughts on the displacement and transformation of the predominantly negative view of cinema that preserved its hegemonic status in our country until 1950s, and to determine in which points his constructive contribution the field of cinematic criticism differ from his contemporaries. Taking these points of difference even further, a main objective of our research is to discuss various contributions of Nurullah Ataç to the process by which cinema started to be perceived as an independent artistic discipline in our country.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.802
2023 Impact/Etki : 0.075
Asos Journal