Tarihi bir olay ele alınırken söz konusu toplumun veya toplumların birçok yönü ele alınarak incelenmek zorundadır. Böyle bir yöntem incelenmediği zaman tarihi araştırma eksik veya yetersiz kalabilir. Roma Devleti’nin siyasi hayatını anlayabilmek için dinin devlet içerisindeki yeri göz önünde bulundurmak gereklidir. Dini hayatın en büyük parçası olan tanrı ve tanrı geleneği bu oluşumda büyük bir etkiye sahiptir. M.Ö.8. yüzyıldan bize ulaşan rivayetlerden edinebildiğimiz bilgilere göre Roma Tanrı Geleneği incelendiği zaman birçok safhadan geçtiği görülmektedir. Tanrıların her birinin kendine ait özel bir kültü olduğu gibi kendi din adamları sınıfını da oluşturduğu görülmektedir. Dinin toplumdaki yükselişiyle beraber din adamlarının değeri de artmış ve kraldan sonra en yüksek mevkide din adamları bulunmuştur. Tanrı geleneğiyle beraber tanrının evi kabul edilen ibadethaneler yapılmıştır. Tanrıların kişiselleştirilmesi, tanrılara yeni isimler verilmesi Roma’ya giren yabancı tanrıların getirilmesiyle başlamıştır.
When a historic event is addressed, it must be examined by considering many aspects of the society or society concerned. When such a method is not studied, historical research may be missing or insufficient. To understand the political life of the Roman State, it is necessary to take into account the place of religion within the state. The tradition of God and God, which is the greatest part of religious life, has a great influence on this formation. by M.8. According to the information we can obtain from the rituals that have reached us since the century, when the Roman God's Tradition is studied, it is seen that it passes through many stages. It appears that each of the gods forms a class of religious men, just as each of them is a particular culture. With the rise of religion in society, the value of the religious men also increased, and after the king, the highest position of the religious men was found. With the tradition of God, the house of God was accepted. The personification of the gods, the giving of new names to the gods began with the introduction of foreign gods who entered Rome.
When a historical event is dealt with, it has to be examined by examining many aspects of society or societies. When such a method is not examined, historical research may be incomplete or inadequate. In order to understand the political life of the Roman state it is necessary to consider the place in the religious state. The god and god tradition, which is the greatest part of religious life, has a great influence on this formation. According to the information we can obtain from the traditions that came to us from B.C.8, it is obvious that Roman God Tradition passed through many stages. It seems that each of the gods has its own clergy as well as its class of clergy. With the rise of religious population in the society, the value of the clergy has increased, and hierarchically after the king the highest position was the priests. God's tradition resulted with the high number of buildings for the house of God. The personalization of the gods and to give new names to the gods began with the introduction of foreign gods entering to Rome.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|