Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 39
 İndirme 17
KORKU SİNEMASININ İÇ MEKAN TERCİHLERİNE BİR BAKIŞ
2017
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Hollywood yapımı korku sinema örnekleri ele alındığında zihinlerde kalıcı şekilde yer etmiş olan bazı unsurlar öne çıkmaktadır. Bu unsurları, filmlerin senaryoları ve kurgularının benzerliğini yanısıra iç mekan özellikleri açısından da sınıflandırmak mümkündür. Senaryoları, bir yapı veya mekan içesinde geçecek şekilde kurgulanan korku filmi örneklerinin çok büyük bir kısmında iç mekanın genel atmosferi ve kullanılan öğeler açısından benzerliklerin olması dikkat çekmektedir. Yeteri kadar aydınlatılmış, iç mekan tasarımı açısından modern çizgilere sahip, donatı ve mobilyaların düzenli şekilde konumlandırıldığı ve temiz görünümlü bir mekanda korku filmlerinin neredeyse hiç kurgulanmadığı görülmektedir. Bunun aksine her zaman loş, az aydınlatılmış mekanlar, duvar ve tavanlardaki eskimiş boya, yıpranmış duvar kağıtları ve oluşmuş çatlaklar, eskimiş mobilyalar, gıcırdayan zemin döşemesi ve me

Anahtar Kelimeler:

A Look At In Indoor Preferences Of The Horror Cinema
2017
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

When the horror film samples produced in Hollywood are taken into consideration, some elements, that were printed in the people’s mind, become prominent. It is possible to classify these elements as the similarities of the scenarios and fiction of the films, as well as indoor features. It is noteworthy that many of the horror film samples whose scenarios were fictionalized to take place in a construction or a space, have similarities in terms of their general indoor ambiance and the items used. Horror films seem to have never been fictionalized in a space that is sufficiently illuminated, having modern indoor design, clean-looking and whose fixtures and furnishings are orderly placed. On the other hand, dimly lit spaces, obsolete paintings on walls and ceilings, worn wallpapers and cracks, worn furniture, and squeaking flooring and stairs are some of the horror movie stereotypes that may come to mind first. In this study, the films were assessed in terms of their indoor design by examining the usage of indoor elements preferred by film scenarists in order to create a horror ambiance. This examination and assessment was made based on horror films that created a tremendous impression and were watched by the largest audience group.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.901
2023 Impact/Etki : 0.075
Asos Journal