Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 456
 İndirme 86
DİYARBAKIR SURLARININ ARTUKLU DÖNEMİ FİGÜRLÜ KABARTMALARI
2016
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Hasankeyf Artuklu hükümdarı Nureddin Muhammed, Diyarbakır’ı fethettikten sonra ilk iş olarak surların tahrip olan bölümlerini onartmış, Urfa Kapısı’nı yeniden düzenleterek kuzey açıklığı üzerindeki sur duvarına figürlü kabartmalar koydurtmuş ve Ulu Beden (Evli Beden) Burcu’nun inşasını başlatmıştır. Diyarbakır İç Kalesi’nde kapsamlı imar faaliyetlerine bulunarak idari merkezi iç kalenin diğer bölümlerinden ayıran sur duvarı üzerine aslan-boğa mücadele sahneli kabartmalarla bezenen Artuklu Kemeri’ni açtıran Hasankeyf Artuklu hükümdarı Nasreddin Mahmud al-Malik es-Salih de Ulu Beden Burcu’nu tamamlatmış ve yakınına Yedi Kardeş Burcu’nu yaptırmıştır. Diyarbakır Artuklu dönemi, 1183-1232 ve 1302-1394 yılları arasını kapsayan ilki Hasankeyf, ikincisi Mardin Artuklularının hakimiyetinde geçen iki ayrı tarih dilimini kapsamaktadır. Sur duvarları üzerindeki Artuklu dönemi figürlü kabartmalarının tümü Hasankeyf Artuklu dönemine aittir. Diyarbakır surlarının Artuklu dönemi figürlü kabartmalarına ikonografik açıdan yaklaşan bu çalışmada imge ve simgelerle yüklü figürlü kabartmaların tek tek ve birlikte ürettikleri anlamlar üzerinde durulmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

The time of the worshippers is the time of the worshippers.
2016
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Hasankeyf Artuklu ruler Nureddin Muhammad, after conquering Diyarbakır, first worked to repair the destroyed parts of the walls, rearranged the Urfa Gate and placed figures on the wall on the northern openness, and began the construction of the Ulu Beden (Evli Beden) Burcu. On the wall that separates the administrative center from the other parts of the inner castle, the Hasankeyf Artuklu ruler Nasreddin Mahmud al-Malik es-Salih completed the Ulu Beden Burcu and made the Seven Brothers Burcu nearby. The first Hasankeyf, which covers the period between 1183-1232 and 1302-1394, covers the two separate historical spheres passed under the domination of the Mardin Artukles. The walls of the Artuklu period all of their figures belong to the Hasankeyf Artuklu period. In this work, which is approaching the figures of the Artuklu era walls from an iconographic point of view, the figures of the walls loaded with images and symbols are focused on the meanings one-on-one and together they produce.

Anahtar Kelimeler:

Artuqid Era Figured Reliefs Of Diyarbakir City Walls
2016
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

After the Artuqid ruler Nureddin Muhammed conquered the city of Diyarbakir, he made the damaged walls repaired, and restructured the gate called Urfa Kapi. On the northern aperture of the walls, over the gate he placed figured reliefs and then he commenced the construction of Ulu Beden Tower (also called Evli Beden). The successor Artuqid ruler Nasreddin Mahmud al-Malik es-Salih continued major reconstruction activities at the inner citadel of the city walls and built the Artuqid vault decorated by the relief of lion-bull struggle scene, and added the tower called Yedi Kardeş (Seven Brothers). Diyarbakir’s Artuqid era spans over the years of 1183-1232 and 1302-1394. The first part was during the reign of Hasankeyf, and the second part was during the times of Mardin Artuqids. All the figured reliefs are from the era of Hasankeyf Artuqids. This article concentrates on the iconographic features of the symbols and signs of Artuqid era figured reliefs of Diyarbakir city walls and deals on their meanings, one by one and collectively.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.835
Asos Journal