Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 144
 İndirme 48
KİERKEGAARD’IN NESNEL HAKİKAT ELEŞTİRİSİ
2016
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Kierkegaard’ın nesne, nesnellik ve nesnel hakikatle ilgili düşüncelerinde genel olarak eleştirel ve olumsuz bir tavra sahip olduğu görülür. İçinde yaşadığı çağın nesnel hakikati her şeyin ölçüsü olarak görmesi onun böyle bir tutum sergilemesinin başlıca nedenidir. Kierkegaard varoluşsal değerlerin, insanın benliğinin ve öznel unsurların kısacası varoluşun spekülatif düşünce ve nesnelliğe indirgenmesine karşı olup bu tavrını hayatı boyunca sürdürmüştür. O sürekli olarak nesnel düşüncenin insanın ruhsal ve varoluşsal yanlarını izah etmede yetersiz kalacağını iddia etmiştir. Çünkü öznel ve kişiye has duygu, düşünce ve tecrübelerin genel geçer ölçülere hapsedilmesi mümkün değildir. Her ne kadar vurgularken aşırıya kaçsa da, Kierkegaard nesnel hakikati tamamen yok saymaz. O nesnel hakikatin her şeyi izah edebileceği görüşüne karşıdır. Bu bağlamda Kierkegaard kendi sınırları içerisinde nesnel hakikate karşı değildir. Ancak o nesnel hakikatin özneye ait hususları izah etmesinin imkânsız o

Anahtar Kelimeler:

Kierkegaard’s Criticism On Objective Truth
2016
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

It is generally seen that Kierkegaard has negative and critical attitude in his thoughts about object, objectivity and objective truth. The main reason for Kierkegaard’s adopting such an attitude is that the era in which he lives regards objective truth as a measurement for everything. Kierkegaard has rejected existence’s being degraded to speculative thinking and objectivity and he maintained this attitude during his life. He always claimed that objective thinking would be inadequate to explain man’s spiritual and existential parts. Because it is not possible for subjective feelings, thoughts and experiences to be confined to de facto standards. Even though Kierkegaard goes to extremes in his claims, he does not completely ignore objective truth. He opposes the view that objective truth can explain everything. In this context, Kierkegaard does not oppose objective truth in its limits. However, he continuously emphasizes the impossibility of objective truth to explain particula

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.758
2023 Impact/Etki : 0.075
Asos Journal