User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 1
 Views 45
 Downloands 19
’’KARANLIKTAKİLER’’DE GOTİĞİN FISILTILARI VE KADINLIĞIN NEGATİF KURULUŞU
2016
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

Bu çalışma bir metin çözümlemesidir; Çağan Irmak'a ait 'Karanlıktakiler' filmini gotik sinema yaklaşımı ve feminist film teorisi bağlamında incelemeyi amaçlar. Her iki yaklaşımın kuramsal zeminine dayanan bu film çözümlemesi, neden-sonuç ilişkilerini yorumlarken psikanalizden de yararlanır. Zaten günümüz film incelemeleri dikkate alındığında; klasik anlatıya sahip filmlerin giderek melezleştiğini; modern anlatıyla post-modern anlatının arasındaki farkların belirsizleştiğini, ana-akım sinemanın karşı sinema anlatısından kimi özellikleri bünyesine kattığını ve bu bağlamda araştırmacının farklı yöntemleri birlikte kullanmasının faydalı olduğunu, yeni bakış açılarını gündeme getirdiğini söyleyebiliriz. Bu bilgiler ışığında Karanlıktakiler filminin anlatısını hangi sınıflandırmaya koymak gerekir? Bir Türk filmi olarak gotik üslupla ne ölçüde bağlar kurmaktadır? Ve hepsinden öte, film anlatısı kadın cinselliğinin negatif kuruluşuyla ilgili olarak ne söylemektedir? Çalışma bu sorular üzerinde

Keywords:

Whispers Of Gothic In "karanliktaki̇ler" and The Negative Construction Of Femininity
2016
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

This study is a text analysis; it aims to examine the film named as 'Karanlıktakiler' by Çağan Irmak by using both Gothic Cinema Approach and Feminist Film Theory. On the other hand, Psychoanalysis is used in order to interpret the relations of cause and effect. When we notice on the contemporary film analysis, we also accept that the films with classical narative become hybrid; the differences between the modern and the post-modern narratives become unclear; main-stream cinema appropriates some properties of counter-cinema. As a result, it is useful to use different methods together because new perspectives can easily occur. In this context, what kind of a classification is suitable for Karanlıktakiler's narrative? As a Turkish film, how does Karanlıktakiler connect with Gothic style? Above all, what does the story tell about the woman sexuality and its negative construction? This study focuses on these questions and is concluded with an unique analysis.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles












Asos Journal

Field :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 5.146
Cite : 9.758
2023 Impact : 0.075
Asos Journal