Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 77
 İndirme 30
EMİL NOLDE’UN “ÇARMIHTA İSA” TASVİRİNİN İKONOGRAFİK AÇIDAN İNCELENMESİ
2013
Dergi:  
The Journal of Academic Social Science Studies
Yazar:  
Özet:

Kuzey Almanya sanatçılarının en önemlilerinden biri olan Emil Nolde, kişisel dışavurumculuğu ile farklı bir üslup oluşturmuştur. Almanya ve Danimarka sınırı arasındaki bölgeden gelen sanatçı, Münih ve Paris’te sanat eğitimi görmüş, fakat orada edindiği her türlü geleneksel ustalığı bir yana bırakarak, ilkel diyebileceğimiz yalın bir resim tekniği oluşturmuştur. Eserlerinde nesneden bağımsız seçilmiş coşkulu renkleri, masklara benzeyen figürleri ve bir takım simgeleri kullanmıştır. Naif ve saflığı bozulmamış bir anlayışla, yaşam ve sanatı bütünleştirmiştir. Hayatının büyük bir bölümünü çeşitli ülkelere yaptığı seyahatlerle geçirmiştir. Modernleşme sürecinde olan toplumların bireysel yalnızlığı, hızla gelişen teknolojinin getirdiği olumsuzluklar ve sanatçının doğaya olan düşkünlüğü bu durumun nedenidir. Öte yandan Emil Nolde hayatı boyunca yaşadığı topraklara tutkuyla bağlı kalmıştır. Düşünceli, içine dönük bir karaktere sahip olan sanatçı, gezilerden elde ettiği izlenimleri, çocukluk anılarını, hayatı ve insanları sorgulayan bakış açısını eserlerine yansıtmıştır. Ayrıca dünyevi olan ile dünyevi olmayan duyguların sanatçının içinde yarattığı bunalım, esrar ve ölüler diyarına olan ilgisi, İncil’e olan yakınlığı; garip, mistik, gerçek dışı figürler ve kompozisyonlar oluşturmasına yol açmıştır. Özellikle Nolde’un daha çocuk yaşlardan itibaren İsa’ya olan sevgi ve onun ölümünden duyduğu büyük üzüntü kişiliğinde önemli bir iz bırakmıştır. İncil konulu çalışmaları, bu ruh halinin yansıması olmuştur. Bu çalışmada, öncelikle Emil Nolde’un sanat yaşamı incelenmiş ve daha sonra “Çarmıhta İsa” adlı eserinin ikonografik çözümlemesi yapılmıştır. Nolde’un dinsel içerikli resimlerinden en önemlilerinden biri olan bu eser, dokuz parçalık, atlar benzeri bir düzenlemenin parçasıdır. Sanatçı, daha önceleri birçok kez tekrarlanan bir konuyu kendine has bir üslupta ele almıştır.

Anahtar Kelimeler:

review of the emil nolde’s “beat isa” depiction from the iconographically
2013
Yazar:  
Özet:

one of the most important of the northern german artists, emil nolde created a different base with its personal exposition, the artist from the region between germany and the back border, studied art in the munih and paris, but after all the traditional masters he received there, he created a lean picture technique that we can call the primitive thing from the object to the independent selected enthusiastic colors of the objects and used a team icons with an understanding that impairs life and art with a lack of impairment of life in a different ways of life, and the fact that the people who have gained a lot of life in a different ways of life in the life of life, and a different ways of life

Anahtar Kelimeler:

Iconographic Examination Of Emil Nolde’s Depiction: “jesus On The Cross"
2013
Yazar:  
Özet:

An important member of Northern Germany artists, Emil Nolde has formed a unique style with his personal expressiveness. Originally from a region near the border of Germany and Denmak, he received art training in Munich and Paris, but abandoning all types of traditional mastery acquired, he formulated a plain painting technique which can be considered near primitive. In his works he used impassioned colours devoid of object, figures resembling masks and various symbols. With naive and puritan comprehension, he integrated life and art. He spent a significant portion of his life travelling various countries. This was caused by in

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






The Journal of Academic Social Science Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.435
Atıf : 11.380
2023 Impact/Etki : 0.042
The Journal of Academic Social Science Studies