Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 7
 Görüntüleme 68
 İndirme 21
Dindarlığın Kurucu Unsuru Olarak Doğruluk
2017
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Bu makale, doğruluğu, dindar bireyi ve dini hayatı ortaya çıkaran, iman ve hayat bütünleşmesini sağlayan temel bir faktör olarak ele alıp incelemektedir; çünkü ahlâkî norm ve değerler, insanın benliğini, güçlerini, yeteneklerini ve imkânlarını gerçekleştirmesi bakımından hayati bir önemi arz eder. Dindar bir kişilik hedefinin "doğruluk" olmadan hayata geçirilmesi beklenemeyeceği gibi ahlâkî sorunların tüm kişiliğin incelenmesinden ayrılamayacağı aşikârdır. Makalede önce doğrulukla ilgi Batı ve İslam literatüründe bulunan kavramlar ele alınıp incelenmiş daha sonra ise İslam dini açısından “doğruluğun neden imandan sonra gelen ve istenen bir durum olduğu” psikolojik ve felsefi bakış açısıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Doğruluk, bütün ahlâkî vasıfları kendinde toplayan anahtar bir kavramdır. Bir eylem, doğruluk süzgecinden geçmemiş olan hiçbir eylemin dini-ahlaki bir değeri yoktur. Örneğin, bir eylem yapılış itibariyle doğru gözükse dahi niyet doğru değilse, inanç - hayat bütünleşmesi gerçekleşmeyecek, dindarlık süreci yara alacaktır. Dolayısıyla doğruluk, dıştan içe doğru kendi sorgulamasını kendisi yapan, sadece eylemde gözükmeyen, eylemi ortaya çıkaran niyete kadar uzanan ve dahası, niyeti besleyen karakteri kendine yuva yapan, kişiliği madden ve ruhen ayakta tutan, varoluşsal bir mayadır. İnsan bilincine düşen ve oradan eyleme dönüşen ne varsa, bu mayayla yoğrulmadan değerlendirilmeye tabi tutulduğunda, dindarlık anlam kazanmayacak, dini hayat denilen olgu sadece birtakım söz ve ritüellere hapsedilmiş olacaktır. Demek ki doğruluk, önce bireyin kendisinden başlamak üzere ilişkili olduğu bütün kişi ve çevrelere karşı, hatta yaratılan olmasından dolayı bütün varlıklara karşı dahi, davranış ve tutumlarını düzenleyen kuşatıcı bir değerdir.

Anahtar Kelimeler:

The truth as the founder of religion
2017
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

This article considers and examines the righteousness, the religious individual and the religious life as a fundamental factor, which enables the integration of faith and life; for moral norms and values are vital to the realization of man’s self, his powers, his abilities and his possibilities. It is clear that moral problems cannot be separated from the study of the whole personality, as it is unlikely that the purpose of a religious personality will be achieved without "righteousness". The article first accurately addressed and studied the concepts in Western and Islamic literature and then tried to explain in the psychological and philosophical perspective of the Islamic religion "why truth comes after faith and is a desired situation". Truth is a key concept that gathers all moral qualities in itself. No action that has not passed through the rule of righteousness has a religious moral value. For example, even if the intention is not true, even if an action seems true, the integration of faith-life will not occur, the process of religiousness will be wounded. Therefore, truth is an existential may which makes itself questioning from outside to inside, which does not appear only in action, which extends to the intention that reveals the action, and, in addition, the nature that feeds the intention, which makes itself home, which holds the personality up from matter and spirit. Whenever anything that falls into human consciousness and turns into action from there, when it is subject to the assessment of this may, religiousness will not gain meaning, the phenomenon called religious life will only be imprisoned by a number of words and rituals. So truth is an enclosing value that regulates the behavior and attitude of the individual first against all the persons and surroundings in which the individual is associated, and even against all the beings because of its creation.

Anahtar Kelimeler:

As An Essential Component Of Religiosity: Integrity
2017
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

This study investigates integrity as an essential factor that creates a religious person and life and provides a combination of faith and life course because moral norms and values are highly important for human beings in terms of the development of self, strengths, abilities, and opportunities. As an aim of a religious personality may not be carried out without "integrity", moral issues cannot be taken apart from a personality inquiry. In this paper, first, we examine the concepts in Western and Islamic literature regarding integrity, and then, using psychological and philosophical perspectives, we explain why the integrity comes after from faith and it is a desirable trait in Islam. Honesty is such a keyword that includes many moral values within. No action has religious or moral value without honesty. Although an action, for instance, seems right, it does not mean right if the intention is not good and this hurts religiosity since religion and life did not go together. Thus, honesty is an existential disposition that makes self-judgments from top to toe, not only seems right but actually is right, reaches out to intention and beyond, and nests in the characteristics which feed intention. Judging whatever comes and goes in the mind without looking at this disposition makes religiousness meaningless and religious life restrain to some words and rituals. Hence, honesty is a comprehensive phenomenon that regulates attitudes and behaviors of individuals towards every people starting from himself, and everything around, even the smallest creature just because it is created.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 12.054
Atıf : 47.482
2023 Impact/Etki : 0.276
Turkish Studies