Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 41
 İndirme 11
Bahârî, Fetihnâme-i Üngürüs Adlı Eseri ve Bu Eserden Hareketle Macaristan Fethinin Edebi-Tarihi Üslupla Anlatılışı
2015
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

On altıncı yüzyılda yaşadığı bilinen Bahârî, Üngürüs’ün fethi ve Mohaç Meydan Muharebesi’ni kronolojik biçimde bütün ayrıntılarıyla anlattığı 306 beyit, 9 bölümden oluşan kısa mesnevisi bizlere önemli tarihi olayları edebi üslupla sunmaktadır. Mesnevide anlatılan olayların tarihsel verilerle önemli oranda örtüştüğü görülmektedir. Bu bağlamda eser, edebi olmayan tarihi kaynakları tamamlayacı, eksikliklerini giderici bir vesika olarak da değerlendirmemizi sağlamaktadır. Her ne kadar kaynaklarda bilgi verilmemiş olsa da Bahârî bu eserinde bizlere savaşa katıldığı izlenimi uyandırmakta; kadı ve müderris kimliğinin dışında başka bir yönünün daha olduğunu ortaya koymaktadır. Tezkireler ve diğer biyografik kaynaklar şairin bu savaşa katıldığını belirtmemektedirler. Bu eserinin dışında Dîvân’ı ve Yusuf u Züleyha adlı eserlerinin olduğu kaynaklarca belirtilse de henüz nüshaları tespit edilememiştir. Bu çalışmada öncelikli olarak Bahârî’nin fetihnâme türündeki mesnevisinin elde başka nüshasının olmaması nedeniyle Süleymaniye Kütüphanesi Hacı Mahmud Efendi:5345 nolu tek nüshadan hareketle transkripsiyonlu metni verilmiş; verilen metinden yola çıkılarak şairin tarihi olayları anlatışı açıklanmaya çalışılmıştır. Edebi yönü oldukça başarılı olan şairin eserinden örneklerle yapmış olduğu edebi sanatlar da gerekli görüldüğü yerlerde irdelenmiştir. Ayrıca elde bulunan veriler ışığında şairin hayatı ve edebi kişiliği oluşturulmuştur. Fetihnâmeler, savaşları ve bu savaşların neticesinde elde edilen başarıları kimi zaman manzum, kimi zaman mensur, kimi zaman da manzum ve mensur karışık bir şekilde edebi bir üslupla anlatan eserlerdir.

Anahtar Kelimeler:

the work of bahârî fetihnâmei üngürüs, and the literarytarihi üslupla explained by the movement of macaristan
2015
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

the poet, known in the sixteenth century, was revealed to the fehnthi and mohaç square muharebesi in the chronologically all details of the poet, which consists of 306 beyit 9 short mesnevisi, as a result of the literary warfare, and in other words, there is no need to say that the verses have been seen in the history of the war, except for the fact that there is no evidence of the history of the war, and the other words of the war have been revealed

Anahtar Kelimeler:

Bahari’s Fetihname-i Ungurus (the Conquest Of Hungary), and The Narration Of The Conquest Of Hungary With Literary and Historical Style
2015
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Known to have lived in the sixteenth century, Bahari , whose short mathnawi composed of 306 couplets and 9 chapters, in which he narrates the conquest of Üngürüs and Mohaç victory with chronological order, presents us important historical events with a literary stlye. It is seen that the events narrated in the mathnawi corresponds with the historical events to a great extent. In this context the work can be seen as a document, and a complementary of non-lierary historical sources. Although it is not mentioned in the historical sources, Bahari gives us the impression that he attended the war and thus proves that he has a different side, except for his identity as kadi and a professor. Both tezkiras (collection of biographies) and other biographical resources do not mention about his attendance to the war. Apart from this work, though they haven’t been able to reached today, it is known that he has also a Diwan and a matnawi named Yusuf and Zuleyha. First of all, since Bahari’s mathnawi in the style of fetihname (war romance) has no other copy, in this study its phonetic transcription is given according to the single copy in Suleymaniye Library Hacı Mahmud Efendi: (no 5345); poet’s narration of the events has been explanied with references to the text. The literary arts in the text have been examined, where necessary. Moreover, in the light of present data, poet’s life and literary personality has been elucidated. Fetihnamas are literary works in which the wars and the military victories are narrated with a literary style either in prose or verse; or sometimes with a mixed style.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 12.054
Atıf : 46.450
2023 Impact/Etki : 0.276
Turkish Studies