Özet Sanat anlayışında eğitici ve ahlaki bir perspektif gözlenen Ahmet Mithat Efendi, edebiyatın hemen her nevinde yazarak oluşturduğu geniş eser külliyatında farklı anlatım yöntemlerini bir arada dener. Romanlarında, yakından takip ettiği Batı edebiyatı ile yerli hikâye geleneğinin anlatım yöntemlerini harmanlayarak kullanır. Realist endişeler de taşımasına rağmen Batı edebiyatındaki asıl esin kaynağı romantik ekoldür. Felatun Bey ile Rakım Efendi romanında ironik bir anlayışla yoğrulmuş romantik anlatımı tercih eden Ahmet Mithat, ortaya günümüzün postmodern anlayışında “kendi bilincinde” ya da üstkurmaca metin diye tarif edilen bir edebi yapı çıkarır. Bu çalışmada söz konusu yapıda ironinin yapı taşlarının nasıl örüldüğü, ironi kavramının tanım ve tasnifleri göz önünde bulundurularak tespit edilmeye çalışılmıştır.
in the understanding of abstract art, ahmet mithat master literature immediately writes every nevinde, different methods of narration in the broad work ashliyat, followed closely in the dener novels in a combination of narrative methods of the native story tradition, using realist concerns, despite the fact that the main source of esin in western literature is romantic exolate with the tribution of the racism with a ironic understanding in the novel of the tribution, which prefers to explain my romantic romantic romanticism, and how it is described in the concept of the ironic structure of the ironic structure in the history of today, and how it is described in the concept of the ironic work of the ironic structure in the ironic concept of the ironic structure in the ironic structure, which is described in the concept of the word “modern expression,”
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|