Sanatkâr eserini icra ederken, duygu ve düşüncelerini, yerinde söylenilmiş doğru ve güzel sözlerle ifade etme ihtiyacı hisseder. Söz konusu sanatkâr Divan şairi olunca, bu özellik daha belirgin bir hâl alır. Çünkü Divan şairi, bir kuyumcu titizliğiyle şiir örgüsünü işlemeye çalışır. Klâsik şiirimizde kabiliyet merkezli olmak kaydıyla belîğ ve fasîh ifade, -i’câz derecesi göz önüne alındığında- şairin varmak istediği nihâî nokta sayılabilir. Bundan hareketle çalışmamızda, belâgatin ön koşulu fesâhatin ilk adımı olan, kelimenin fesâhati üzerinde durulacaktır. Daha sonra tenâfür, garâbet ve kıyasa muhâlefet gibi fesâhat kusurları göz önüne alınarak Fasîh Divanı’ndan seçilmiş örnekler değerlendirilecektir.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|