Bu çalışmada, çağdaş sanat akımlarından kavramsal sanatın önemli iki temsilcisi Joseph Kosuth ve Joseph Beuys’un yapıtları Akademik ve Disiplinlerarası Yeni Sanat Eleştirisi Kuramı kullanılarak çözümlenmiştir. Söz konusu çözümlemelerin yapılmasındaki amaç kavramsal sanatın maddeden bağımsız yapısını ve zihinsel içeriğini örneklerle irdelemektir. Çalışmada öncelikle kavramsal sanatın yapısı irdelenmiş; daha sonra iki eserin çözümlemesine geçilmiştir. İlk olarak Joseph Kosuth’un “Bir ve Üç Çekiç” adlı yapıtı ikinci olarak ise Joseph Beuys’un “Kötü Durum” adlı yapıtı çözümlenmiştir. Söz konusu çözümlemeler nesnel, akademik ve disiplinlerarası bir yöntemle yürütülmüştür. Ortaya çıkan sonuç; çağdaş sanatın önemli bir aşaması olan kavramsal sanatın zihinselliği, dil ile bağlantısı ve sorgulayıcı yönüdür.
In this study, the works of two important representatives of conceptual art from contemporary art flows, Joseph Kosuth and Joseph Beuys, were analyzed using the Academic and Interdisciplinary New Art Criticism Theory. The objective of these analyses is to illustrate the structure and mental content of the conceptual art independent of the matter with examples. In the study, the structure of the conceptual art was first drawn up; then two works were translated into the analysis. First, Joseph Kosuth’s work “One and Three Tracks” and second, Joseph Beuys’s work “The Bad Situation” is resolved. These resolutions are carried out by an objective, academic and interdisciplinary method. The outcome is the mentality of the conceptual art, which is an important stage of contemporary art, the connection with the language and the questioning aspect.
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|