Müfessirler, bazı âyet ve sûrelerin tefsirinde ihtilaf ettikleri gibi, Abese Sûresi’nin ilk âyetlerinde de ciddî manada ihtilaf etmişlerdir. Bazıları başta hadis kitapları olmak üzere değişik kitaplarda zikredilen bir rivâyetten hareketle, sûrede Peygamber Efendimizin îkaz ve îtâb edildiğini söylemişlerdir. Diğerleri ise bu yaklaşıma itiraz etmiş ve bunun doğru olamayacağını delilleriyle izah etmişlerdir. Hakikaten Abese Sûresi’nin ilk âyetleri, ilk bakışta Peygamber Efendimiz’i îkaz ve O’nu îtâb ediyor gibi görünebilir. Makalemizde, sûrenin herkesçe bilinen nüzûl sebebini ele alıp, bu rivâyetin senet ve metin tenkidini yaptık. Daha sonra, sûrenin ilk iki ayetinde kullanılan kelimeleri Kur’ân bütünlüğü içinde ele alıp inceledik. Peşinden de Peygamber Efendimiz’in masumiyetine gölge düşürebilecek böyle bir konuda, Allah Resûlü’nün masumiyetinin, nasıl güneş gibi zâhir olduğunu göstermeye çalıştık. Çünkü en yüce ahlâk üzere gönderilen Allah Rasûlünün, bir Müslümandan, özellikle de a’mâ bir Müslümandan yüz çevirmesinin mümkün olmadığını delilleriyle birlikte ortaya koymaya ve göstermeye gayret ettik. Makalenin sonunda da, ilgili âyetlere yaklaşımımıza uygun olan şekilde meâl vererek kısa bir açıklamasını yaptık.
They were the first and the first, and the first, and the first, and the first, and the first, and the first, and the first, and the first, and the first. Some of them said in the first verse of the Qur’an that the Qur’an was revealed in the Qur’an, and that the Qur’an was revealed in the Qur’an, and that the Qur’an was revealed in the Qur’an, and that the Qur’an was revealed in the Qur’an. Others opposed this approach and explained with evidence that it was not true. Indeed, the first verses of Abes Sûri may seem like the first sight of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the first sight of the Prophet (peace be upon him). In our article, we discussed the cause of the surrender all-known, and made it a sense of the river and text. Then we discussed the words used in the first two verses of the Qur’an in the whole. In this matter we tried to show that the innocence of the Prophet (peace and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah and blessings of Allah. For we tried to reveal and show with the evidence that the Messenger of Allah, who was sent by the highest morality, is not possible to turn his face from a Muslim, especially from a Muslim. At the end of the article, we made a brief explanation of the related verses in a way that is appropriate to our approach.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|