İffet âbidesi Hz. Yûsuf’a (a.s.) iftira atan ve yıllarca hapishanede kalmasına sebep olan Zelîha, daha sonra yaptığına pişman oluyor ve adeta tevbe-istiğfar eder gibi itirafta bulunuyor. Hz. Yûsuf’un ma’sûm, kendisinin suçlu olduğunu söylüyor. Fakat buna rağmen, tefsirlerdeki bazı zayıf, uydurma ve mesnetsiz isrâîliyat haberlerini, araştırmadan eserlerine alan samimî, fakat İsrâîliyyat kurbanı bazı büyük müfessirler, Hz. Yûsuf’un da Zelîha’ya meylettiğini ve onun nefsinden kâm almak istediği söylemişlerdir. Bu müfessirlere göre Hz. Yûsuf, daha sonra bu yaptığı uygunsuz hareketten dolayı “Ben Nefsimi Temize Çıkarmam.” demiştir. Bazı müfessirlerin, bu sözü Hz. Yûsuf’a nisbet etmeleri büyük bir hatadır. Makalemizde bu sözün, Zelîha’ya âit bir ifade olduğunu delilleriyle ortaya koyacağız. Zira ilgili âyetlerden de anlaşılacağı üzere Zelîha ve diğer kadınların itiraflarıyla da suçsuz olduğu ortaya çıkan Hz. Yûsuf, böyle bir günah işlememiştir ki, suçluluk psikolojisiyle “Ben Nefsimi Temize Çıkarmam.” desin. İsmet sâhibi ve iffet âbidesi Hz. Yûsuf’un, Zelîha’nın teklifini kabul edip onun nefsinden kâm almak isteyip, daha sonra da “Ben Nefsimi Temize Çıkarmam…” demesi mümkün değildir.
The worship of Hz. The one who has been lying to Joseph (a.s.) and has made him in prison for many years, then he regrets what he has done, and acknowledges that he is just like a repentance. by Hz. Yûsuf says that he is guilty. But, despite this, some weak, untouched and untouched Israeli news in the interpretations, some intimate, but Israeliization victims who take their works without investigation, some great inspectors, Hz. And they said that Joseph was going to go to Zeliha, and that he wanted to take him from his own self. According to the researchers, Hz. Then Joseph said, “I will not clean my soul.” He said. Some of the speakers, this word. It is a great mistake that they complain to Joseph. In our article we will reveal that this word is a proof of the meaning of Zeliha. He is the one who gives righteousness, and the one who gives righteousness is the one who gives righteousness, and the one who gives righteousness is the one who gives righteousness. Joseph did not do such a sin that, with the psychology of guilt, "I will not clean my soul." to say. The name of the wicked and the wicked. It is not possible that Joseph accepted the proposal of Zeliha and wanted to take him from his soul, and then said, "I will not clean my soul."
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|