Çalışmanın amacı, Cumhuriyet döneminde modernleşme politikalarının sanatçı yetiştiren kurumlardan Dârü’l Bedâyi ve Dârü’l Elhân da verilen müzik eğitimine ne şekilde yansıdığını görmek, Ziya Gökalp’in Türk Müziği ile ilgili görüşlerini incelemek ve bu görüşlerin geleneksel müzik kültürüne ne ölçüde etki ettiğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Cumhuriyet döneminde müzikte modernleşme bağlamında III. Selim döneminin başladığı 1789 yılı ile Dârü’l Elhân’ın derleme gezilerinin sonlandığı 1929 yılı arasındaki süreç ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın sonucunda II. Mahmut ve II. Mahmut döneminden itibaren müzikte batılılaşmanın resmi kurumlar bazında başladığı, Darü’l Bedai ve Darü’l-Elhan’ın kurulması ile ilk konservatuvar örneklerinin temellerinin atıldığı, Özellikle erken Cumhuriyet döneminde (1923 – 1924) Ziya Gökalp’in düşüncelerinin bir sonucu olarak, Geleneksel Türk Sanat Musikisinin Osmanlıdan kalan kötü miras olarak görülüp Geleneksel Türk Halk Musikisinin ön plana çıkarıldığı saptanmıştır.
The aim of the study is to see how modernization policies in the Republican period reflect the music education given by Dârü'l Bedâyi and Dârü'l Elhân from the institutions that educate artists, to study Ziya Gökalp's views on Turkish Music and to show how much these views have influenced the traditional music culture. In this study, the method of quantial research (survey) was used. Research, in the context of modernization in music during the Republic. It is limited to the process between 1789 when the Selim period began and 1929 when the Dârü'l Elhân's collection trips ended. According to the study II. Mahmoud and II. From the Mahmut period, the westernization in music began on the basis of official institutions, the founding of Darü'l Bedai and Darü'l-Elhan and the founding of the first conservative examples, especially in the early Republic period (1923 - 1924) as a result of Ziya Gökalp's thoughts, the traditional Turkish art music was seen as a bad heritage left from the Ottoman and the traditional Turkish folk music was brought to the forefront.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|