Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 86
 İndirme 20
KEMENÇE TAKSİMLERİNDE POSTMODERN YAKLAŞIMLAR; İHSAN ÖZGEN OPENİNG TAKSİM ÖRNEĞİ
2018
Dergi:  
Sobider: Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

1980 ‘lerden sonra postmodernizmin Türkiye’de gözlenmesiyle, toplumun tüm dinamikleriyle birlikte Türk Müziği icraları ve konumuz olan Kemençe taksimleri de değişmiştir. Bu dönem itibariyle çalgı taksimlerinde makam gösterme amacının ötesinde, makamsal ve makam dışı seslerin bir arada kullanılarak, simetrinin yadsındığı, kodların birbirine karıştığı, alıntılamaların söz konusu olduğu yaklaşımlar sergilenmiştir. Kaynağını postmodernizmden alan bu yaklaşımların konumuz olan kemençe icralarındaki en önemli temsilli İhsan Özgen’dir. Bu çalışmada İhsan Özgen ‘in kemençe ile seslendirdiği “Opening Taksimi”’nin postmodern ve müzikal analizi yapılarak kemençe icralarında postmodern ifadelerin saptanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma; kemençe taksimlerindeki postmodern yaklaşımlar, İhsan Özgen’in Openig Taksim’inde postmodern yaklaşımlar başlıkları altında değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, İhsan Özgen’in Opening Taksimini geleneğe bu günden bakabilen, sınırlılıkların ortadan kalktığı, kodların birbirine karıştığı, simetrinin yadsındığı anlayışlar ile postmodern perspektifte değerlendirebileceğimiz müzikal tutumlar doğrultusunda oluşturduğu saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Postmodern approaches in KEMENÇE TAXIES; IHSAN FREE OPENING TAXIES
2018
Yazar:  
Özet:

After the 1980s, with the observation of postmodernism in Turkey, with all the dynamics of society, the Turkish music and the Kemençe taxis, which are our subject, have also changed. As of this period, beyond the purpose of showing the position in the playing taxis, the use of official and non-governmental voices together, the approaches in which the symmetry is denied, the codes are mixed, the quotes are subject to. The source of these approaches from postmodernism is the most important representative of the Kamence icrans, Ihsan Özgen, which is our subject. In this study, the postmodern and musical analysis of the "Opening Taksimi" by which Ihsan Özgen has spoken with the cranberry is aimed at identifying postmodern expressions in the cranberry icrans. Working in this direction; postmodern approaches in the cement taxi have been evaluated under the titles of postmodern approaches in Ihsan Özgen's Openig Taksim. As a result, Ihsan Özgen has found that the Opening Taksimi can be viewed to the tradition from this day, that the limitations have disappeared, that the codes are mixed, that the symmetry is denied, and that the musical attitudes we can evaluate in the postmodern perspective.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Sobider: Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.522
Atıf : 1.866
2023 Impact/Etki : 0.028
Sobider: Sosyal Bilimler Dergisi