Sibernetik çağ olarak adlandırılan günümüzde karanlık mağaranın yerini kaçınılmaz olarak tv, video arayüz, internet gibi sanal görüntüler oluşturmaktadır. Modernizmin kutsadığı imge, modernizmin son bulmasıyla birlikte kutsallığını yitirir. Nesnesinden soyutlanan sanat da kendi kendinin göstergesi olan bir imgelem dünyasına dönüşür. İmgenin sibernetik çağdaki bu hızlı dönüşümü, sanatın tarihinden sökülmesine ve egemen görsel kültürle bütünleşmesine olanak sağlamıştır. Hal Foster’ın da dediği gibi sibernetik çağ sanatı, TV veya bilgisayar gibi montitör görüntülerine dayalı peş peşe imgeler üretir.
Nowadays, the place of the dark cave, called the Siberian era, inevitably creates virtual images such as TV, video interface, and the internet. The image blessed by modernism loses its sanctibility as modernism finds its end. The art that is separated from the object also turns into an imaginary world that is an indicator of itself. This rapid transformation of the image in the Siberian era enabled it to dissolve from the history of art and integrate it with the dominant visual culture. As Hal Foster also said, Siberian age art produces trace-to-face images based on montator images such as TV or computer.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|