Bu araştırma, Çağdaş Türk Resim Sanatı çerçevesinde, eserleri ile oldukça ün kazanmış Türk ressamlardan birisi olan Nedim Günsür’ün sanatsal üslubunu inceleyen ve retrospektif olarak seçilmiş eserlerini örneklerle yorumlayan, tarama modelinde bir çalışmadır. Nedim Günsür; 1942 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’nde öğrenim görmeye başlamış ve ilk dönemlerinde öğrencisi olduğu Bedri Rahmi Eyüpoğlu’nun geleneksel sanatlara bağlılığını destekleyen çalışmalara yönelmiştir. Kazandığı bir bursla Paris’e gitmiş ve Türkiye’ye dönüşünün ardından toplumsal gerçekçi bir anlayışla daha incelikli, titiz ve detaycı eserler üreten sanatçı; maden işçileri, peyzajlar, natürmortlar, uçurtmalar, balıkçılar, sokaklar, lunaparklar, bayram yerleri, pazar yerleri ve sirkler gibi zengin konu çeşitliği ile erken dönemlerinde empresyonist, Paris döneminde ise soyutlama ve soyut anlayışlara yakın çalışmıştır. İlerleyen zaman içerisinde sergilemiş olduğu figüratif ekspresyonist olarak da ifade edilen tarzı ile ön plana çıkmış, naif esintilerin yer aldığı bol figürlü resimleri ve özgün üslubu ile de dikkat çekmiştir.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|