Bellek biyolojik anlamda canlılar için oldukça önemli bir özelliktir. Genel anlamda sanatın tümü de belleğe dayanır- her sanat eseri doğrudan ya da dolaylı olarak sanatçının kişisel deneyimlerinden etkilenir- ancak bazı sanatçılar belleğin araştırılmasını çalışmalarının başlıca konusu haline getirmişlerdir. Ayrıca plastik sanatlarda kullanılan malzemelerin de belleği olduğundan bahsedilebilir. Heykeltıraşın kullandığı ağaç, mermer, ressamın yağlıboyası, seramikçinin kili kendi belleklerine sahiptir. Bu malzemeler içinde özellikle en eski belleğin seramik malzemede olduğu söylenebilir. Binlerce yıldır insanoğlunun zaman zaman kap kacak, zaman zaman dini temsillerini yapmakta kullandığı malzeme yükünün ağırlığını korumaktadır. Öte yandan kabaca adlandırılırsa –toprak- sanat eserinin yapımı esnasındaki kendisine ait tüm süreçleri nihai aşamada hissettirir. Her dokunuşu, darbeyi, sıcaklığı ya da şoklamayı malzeme üzerinden izlemek mümkündür. Buna bir de sanatçının belleğindekiler eklenince eser başka bir alana taşınır. Bu makalede, bellek, seramik ve sanat üçayağı üzerinden kurulmuş eserlerden örnekler seçilerek seramik malzemenin ve sanatçının, bellek ile ilişkisi araştırılmıştır.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|