Bu çalışmada Paul Eluard'ın kadın üzerine yazdığı Je t'aime (Seni seviyorum) ve Facile (Kolay) şiirleri bir şiir gibi düşünülerek bu şiirlerin söylemi sen, ben oluşsal ikiliği üzerinden tartışmaya açılacaktır. Bu şiirlerin ana nesnesi kadındır ve ilerleyen dizelerde bir sevgili bedenine yerleştirdiği tüm dünya kadınları ortak bir kadın bedeninde gösterilecektir. Şiirde tüm insanlık adına konuşan özne bütün bir yeryüzü coğrafyasına dağılmış kadınların ortak sözcüsüdür. Eluard'da yaşanan şu an aynı zamanda bir geçmiş ve geleceği de içerir bunlar akan güncel zamanın bağdaşık birimleridirler ve şiirde şu an sözcelenen (seviyorum seni) yinelemesinde açığa çıkan bir süreklilik duygusunu belirlerler. Yani bir yandan günceli. anlık eylemlerimizi aktaran bir ben, diğer yandan bilişsel düzeyde biz farkına varmadan geçmiş kimliğimizi oluşturan yani, bizi biz yapan bir ben bulunur. İşte Eluard şiirinde güncelle, geçmişi aynı planda yansıtan şiir dilinin gerekçesi bu kipsel bağdaşıklıktan ileri gelir. Ozanın şimdiyi şiirine taşımasına olanak sağlayan bu geçmişe ait izlerdir. Ozan kimliğini oluşturan geçmiş, onun şu an aktardığı söylemlere ışık tutar ve onun şimdi'si bu geçmişin renkleriyle güncellenir.Onun kadınla kurduğu özel ilişki dilin psikolojik yanı gereği, geçmişin yeniden yapılandırılmasına denk gelir. Öznenin birileri adına, onların duygularının, düşüncelerinin savunucusu olmak adına bir kadına duyduğu aşkı bütün dünya kadınlarını ölçüt alarak işlemesi şiirinin özgünlüğünü oluşturuyor
in this study, paul eluard039n love you on the je t039aime that he wrote on the woman, and facilely thought of such poems as a poem, you will be controversed over the two of these poems, the main object of these poems is female, and all the world women who have been involved in a beloved body in the next strings will be shown in a common female body, so that the self- speaking in the name of all human beings is the common spokesperson of women who are now present in the history of the history of the history of the present language, and the current poemity of the history of the presentness of the presentness of the presentness of the presentness of the history of the present language
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|