Teknolojiyle her açıdan iç içe yaşadığımız ve günden güne bizleri sarmalayan bağlantılı-çevrim içi (online) bilgi dünyasında faydalı bilgiler edinmenin yanı sıra kişisel bilgilerimizi ve gençleri tehlikeye atan ortamların ve bu durumun barındırdığı risklerin bilinmesi farkındalığımızın artmasına katkı sağlayacaktır. Dünya çapında bağlantılı-çevrim içi ortamları kullanma yaşının 4.5 yaşa kadar indiği belirtilmektedir. Henüz dış dünyadaki tehlikelerle yüzleşmemiş ve tam olarak bilinçlenmemiş çocukların, gençlerin bağlantılı-çevrim içi ortamlarda her türlü riskle karşı karşıya oldukları unutulmamalıdır. Bilinçli aile yapısının bilinçli nesillerin yetişmesini sağlayacağı düşüncesiyle gerçekleştirilen bu çalışmada, risk taşıyan sanal oyunlarla ilgili farkındalığın arttırılması amaçlamaktadır. Mavi Balina, Mariam, Momo gibi dijital meydan okuma oyunlarının psikolojik bozukluklara ve intiharlara yol açtığına dair bulgular mevcuttur. Bu tür oyunların sosyal ilişkileri zayıf, uyum problemi yaşayan, bağımlı kişilik özelliklerine sahip, psikolojik açıdan intihara meyilli bireyler başta olmak üzere çocukları hedef aldığı öne sürülmektedir. Çocukların ruh hallerindeki değişikliklerin ve kullandıkları cihazların incelenmesiyle bu tür oyunlar oynadıkları tespit edilebilmektedir. Bu noktada yapılması gerekenler çocukların bu oyunlardan uzak durmalarını, sosyal medyada ve tarayıcılarda karşılaştıkları şüpheli erişim adreslerine girmemelerini ve tanımadıkları insanlarla iletişime geçmemelerini sağlamaktır. Dünya genelinde birçok ülkede bu oyunlarla ilgili önlemler alındığı gözlemlenmiştir. Ülkemizde henüz bu konularla ilgili yapılmış yasal düzenlemeler bulunmamaktadır. Dünya genelinde meydan okuma oyunlarını oynayan toplamda 200’den fazla insanın intihar ettiği ve birçok insanın da kendine zarar vererek yaralandığı adli kayıtlara geçmiştir. Tüm bu dikkate değer veriler ışığında bu oyunlar ve çocuklar üzerindeki etkileri incelenmiştir.
In addition to the acquisition of useful information in the world of connected (online) information that we live with technology in all aspects and that surrounds us from day to day, the knowledge of the environment and the risks of this situation that threatens our personal information and youth will contribute to the awareness of our awareness. The age of use of connected-internal environments worldwide is estimated to be 4.5 years old. It should not be forgotten that children who have not yet faced the dangers in the outside world and are not fully aware of the fact that young people are faced with all kinds of risks in connected-internal environments. This study, conducted with the idea that conscious family structure will allow conscious generations to grow, aims to raise awareness of risky virtual games. There are findings that digital challenge games such as Blue Whale, Mariam, Momo lead to psychological disorders and suicides. Social relationships of these types of games are suggested to target children, primarily individuals who are weak, who have problems with harmony, who have dependency personality characteristics, who are psychically suicidal. Studying the changes in the mood of the children and the devices they use, they can be found playing such games. At this point, what needs to be done is to ensure that children stay away from these games, do not enter the suspicious access addresses they encounter on social media and browsers, and do not communicate with people they don’t know. In many countries around the world, these games have been observed. There are no legal arrangements in this country yet. In the world, more than 200 people have committed suicide and many have been injured by self-destruction. In light of all these considerable data, the effects on these games and children have been studied.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|