Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 48
 İndirme 23
Leonardo Da Vinci'nin “La Joconde”unun (Mona Lisa) Modern Ve Postmodern Sanatsal Pratiklerde Parodik Yeniden Üretimi
2019
Dergi:  
Researcher
Yazar:  
Özet:

Özet 16. yüzyıl Rönesans klasisizminin hümanist idealiyle özdeşleştirilen Leonardo Da Vinci'nin sanat değerinin yanısıra, resmin gizemi hakkında çıkan haberlerle de popülaritesini arttıran ve ikonlaşan başyapıtı "La Joconde"u veya daha bilinen adıyla "Mona Lisa" adlı eseri, birçok sanatçıya ilham kaynağı olmuş ancak, modern ve postmodern dönemlerde parodik yeniden üretimlerle değeri düşürülmeye çalışılmıştır. Bu duruma yolaçan nedenler incelendiğinde; 18. yüzyılda yaşanan Aydınlama projesinin etkilerinin, bilimden sanata her türlü değişimin yaşanmasına neden olduğu, insanın toplum yaşamındaki sanat dahil her alanının yeniden düzenlendiği ve sonrasında bu olgunun bir başkaldırıya dönüştüğü gözlemlenmiştir. Bu bağlamda, klasisizme hakim olan kusursuzluk, mükemmeliyetçilik ve aristokrasinin seçkin dili modern dönemde reddedilmiş, klasik sanatsal pratikler yok sayılmıştır. 20. yüzyıla gelindiğinde, birçok düşünür Aydınlanma Projesi'nin vaatlerinin gerçekleşmemesi üzerine, modernizmin Aydınlanma Projesi'yle beslenen ideolojisini sorgulayarak reddetmiştir. Geç modernizm olarak adlandırılacak bu dönemde, sistemin bir bütün olarak gözden geçirilerek sorgulanması, sanata yeni açılım olanakları sunmuştur. Modern sanatçılar, içinde bulundukları dönemin eşitsizlik üzerine kurulu kapitalist düzenini bozmak için, anarşizmden beslenen hareketlere yönelmek durumunda kalmış, önceden oluşturulmuş seçkin estetik kuralları reddetmişlerdir. Postmodern döneme geçildiğinde, II. Dünya Savaşı sonrası yaşanan yeni siyasal ve toplumsal hareketler, özellikle Geç-kapitalizm, Batı'nın bilinç ve düşünce yapısında yeni kırılmalara neden olur. Bu dönemde, dünyanın kaotik yapısı, siyasete ve sanata yeni meydan okumalar olarak yansır. Postmodern estetik düşünce, modernliğin, birciklik-orijinallik takıntısını bozarak, sanat tarihinin geri dönüşümüne kapılır. Geçmişteki her eser kopyalanarak, modernizmin bel kemiği olan orijinallik prensibi bozulup, reddedilir. Bu çerçevede, postmodern sanatsal stratejilerden biri olan "Temellük", postmodernistlerin özgünlüğe saygısını küçümseyen bir strateji olarak sıklıkla kullanılmaya başlanır. Özellikle sanatçılar bunu, yüksek ve seçkin kültürü en iyi yansıttığına inandıkları klasisizmin başyapıtı olan Leonardo Da Vinci'nin "La Joconde'u veya "Mona Lisa"sının yeniden üretilmiş imgeleri üzerinden gerçekleştirirler. Bu suretle, sanatın klasisizmden beri süregelen yapılanmasını kışkırtıcı bir biçimde sorgulayarak, sanata yeni bir önerme sunarlar. Araştırmanın içeriğini oluşturan Leonardo Da Vinci'nin "La Joconde" adlı eseri, geçmişten günümüze sanatın tarihsel süreci içerisinde incelenmiş ve parodi ile ortaya konan yeniden üretimler, kitaplar, metinler, makaleler ve sözlükler gibi geniş bir kaynakça üzerinden ele alınmıştır. Elde edilen bulgular, bölümler dahilinde açıklanmıştır. Aynı zamanda, araştırma konusunun dağılmadan irdelenebilmesi için, örnek resimler konuya denk getirilerek sırasıyla verilmiştir. Çalışmayı oluşturan konunun genel bir değerlendirmesi sonuç bölümünde ortaya konmuştur.

Anahtar Kelimeler:

Leonardo Da Vinci'nin “La Joconde”unun (Mona Lisa) Modern Ve Postmodern Sanatsal Pratiklerde Parodik Yeniden Üretimi
2019
Dergi:  
Researcher
Yazar:  
Özet:

The summary In addition to Leonardo da Vinci’s art value, identified with the humanist ideals of the 16th-century Renaissance classism, the artwork “La Joconde” or more known as “Mona Lisa”, which increased and iconized its popularity with the news about the mystery of the painting, has been an inspiration for many artists, but in modern and postmodern periods it has been attempted to reduce its value by parodic reproductions. When the causes of this situation are studied, the effects of the 18th century Lighting project have been observed, and all kinds of change from science to art have been experienced, and every field of human life, including art, has been reorganized, and then this phenomenon has become a rebellion. In this context, the outstanding language of perfectionism, perfectionism and aristocracy, which dominates classism, was rejected in modern times, and the classical art practices were counted out. By the twentieth century, many thinkers rejected the promises of the Lighting Project, questioning the ideology of modernism feeding the Lighting Project. In this period, which is called late modernism, the system’s review and questioning as a whole has brought new possibilities to the art. Modern artists have rejected the pre-created outstanding aesthetic rules, which had to turn to an anarchism-fooded movements, in order to destroy the capitalist system based on inequality of the time they were in. After the postmodern period, II. The new political and social movements after the World War, especially the Late-Capitalism, lead to new breaks in the consciousness and thought structure of the West. During this period, the chaotic structure of the world reflects as new challenges to politics and art. Postmodern aesthetic thought, by disrupting the captivity of modernity, unicity-originality, is engaged in the transformation of art history. By copying every work in the past, the originality principle, which is the backbone of modernism, is destroyed and rejected. In this context, one of the postmodern artistic strategies, the "Fundament" is often beginning to be used as a strategy that undermines the respect of the originality of the postmodernists. In particular, the artists do this through the re-produced images of Leonardo da Vinci's "La Joconde" or "Mona Lisa", the masterpiece of classism which they believe best reflects the high and excellence culture. Thus, by challenging the continued construction of art since classicism, they present a new proposal to art. Leonardo da Vinci's work "La Joconde", which is the contents of the research, has been studied from the past to the present in the historical process of art and has been addressed through a wide range of sources such as reproductions, books, texts, articles and dictionaries that are presented in parody. The findings have been revealed within the sections. At the same time, so that the subject of the research can be dispersed, the sample images are given accordingly by equating the subject. A general assessment of the subject that forms the study was revealed in the result section.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Researcher

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Researcher