Irvın D.Yalom, insanların karşılaştıkları psikolojik sorunlarıy(la baş etmelerini) çözmek için onları anlamanın önemine dikkat çekmiştir. Bunun içinde pozitif bir bilim olan psikoloji ile dini öğretilerin birlikte hareket etmesi gerektiğini savunmuştur. Her ne kadar kendisi din ve Tanrı konusunda ateist olduğunu söylese de insanın özünde, din ve Tanrı’ya ait bir özün olduğunu kabul etmektedir. Ona göre bu öz, sistemleştirilmiş Musevilik, Hıristiyanlık ve Müslümanlığın ifade ettiği Tanrı’dan biraz farklıdır. Yalom, insanların yaşadıkları sorunların temelinde bir takım varoluşsal kaygıların olduğunu ifade etmiştir. Bu kaygıları; ölüm, yalnızlık, hayatın anlamsızlığı ve özgürlük olarak sınıflandırmıştır. İnsanların mutluluğunun önündeki engellerde bu kaygılardan kaynaklanmaktadır. Yalom, çözüm olarak varoluşçu psikoterapi ve dinin birlikteliğini savunmuş ve kendisi de bu şekilde çözümler üretmeye çalışmıştır.
Irvin D. Yalom emphasized the importance of understanding them to solve the psychological problems people encounter. He argued that psychology and religious doctrines, which is a positive science, should work together. Although he himself says he is an atheist about religion and God, he acknowledges that man in his essence is a religion and a essence belonging to God. According to him, this essence is slightly different from the God expressed by systematic Muslimism, Christianity and Muslimism. Yalom has expressed that there is a number of existential concerns on the basis of the problems people experience. He has classified these concerns as death, loneliness, the meaninglessness of life and freedom. The obstacles to people’s happiness are caused by these concerns. Yalom defended the unity of existential psychotherapy and religion as a solution, and he himself tried to produce solutions in this way.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|