Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 58
 İndirme 19
AVRUPA’DA ÇEVRE SANATI VE DOĞA ALGISININ SERMAYECİLİK KAPSAMINDA YENİDEN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ELEŞTİRİLER
2018
Dergi:  
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

İnsanın içinde yaşadığı dış dünyayı anlama çabaları, ilk varlık evrelerinden başlayarak günümüze kadar uzanan bir süreci teşkil eder. Dönemin özelliklerine göre doğa algısı ve doğayla kurulan bağların niteliğine göre bu anlamlandırmalar değişiklik gösterir. İlk insanların doğayla kurdukları yakın ilişkiler neticesinde, sanatsal üretimlerin bu çerçevede şekil aldığı görülür. Doğa ve insan ilişkisi, insan ve diğer canlılar arasındaki ilişkiler ve varlıkların doğaya bağlılıkları/bağımlılıkları, sanatın yönünü tayin eden etken olarak görülür. Modern bilim metodolojilerinin oluşturulmasından sonra, doğanın yeniden ele alınışı ve yorumlanması bu evrede gerçekleşir. Avrupalının sermayeci yaklaşımı, doğanın kontrol altına alınmasını hatta doğal sınırlarının zorlanarak sermayeye dönüştürülmesini gerekli kılan anlayışı, doğanın nesneleştirilmesiyle sonuçlanır. Kavram sanatları bağlamında çevre sanatına yansıyan bu düşünce, doğaya karşı duyarlılığın oluşturulması teziyle varlığını sürdürse de, doğanın bir nesne/materyal olarak kullanımının, sorgulanmaya açık yanları bulunmaktadır. Sanatçı, sanat eleştirmeni ve sermaye arasındaki kurulu ilişki ise eleştirilerin odağına oturur. Diğer anlamıyla karşılıklı maddi alışverişe konu olan sanat hamiliğinin reddedilmesi düşüncesinin gerçekleşip gerçekleşmeme durumları yanında, önceden var olan her şeye başkaldırı algısının doğaseverliğe yönelmesindeki çelişkilerin sorgulanması bu evreden sonra başlar.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 816
Atıf : 586
2023 Impact/Etki : 0.039
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi