Gravür, ahşap ya da metal baskı levhalarıyla çeşitli kazı resim teknikleri kullanılarak gerçekleştirilip çoğaltılmış her tür sanatsal ürün anlamına gelmektedir. Gravür, oyma kazıma sanatı olarak bilinen en eski baskı tekniklerinden biridir. Tarihin erken dönemlerinde itibaren görülen gravür, daha sonraki aşamalarda sanatçılara kolaylık sağlayacak yeni tekniklerle zenginleştirilerek günümüze değin gelmeyi başarmıştır. Bu sanat dalının en tanınmış sanatçılarından biri Alman sanatçı Albrecht Dürer’dir. Rönesans Döneminin en tanınmış isimlerinden biri olan sanatçı, çok sayıda bakır oyma ve ağaç baskı esere imza atmıştır. Bu eserleri dini, alegorik, mitolojik ve farklı konularda çeşitlilik göstermektedir. Çalışmalarının geneline bakıldığında dini konulu gravürlerinin çoğunlukta olduğu görülmektedir. Tüm çalışmalarında olduğu gibi dini konulu eserleri de derin bir gözlemin ürünüdür. Bu çalışmada Albrecht Dürer’in dini konulu gravürleri ele alınmıştır. Çoğunluğunu Tevrat ve İncil’den alınan sahnelerin oluşturduğu bu eserlerin, biçimsel ve ikonografik olarak irdelenmesi amaçlanmaktadır. Sahnenin işleniş biçiminin yanında, konunun Kitab-ı Mukaddes ve Hıristiyan öğretisinde ne ifade ettiği vurgulanmaya çalışılmıştır. Sanatçının eserleri arasında Hz. Meryem ve Hz. İsa’nın hayatı ile ilgili sahneler çoğunluğu oluşturmaktadır. Özellikle Hz. İsa’nın çarmıha gerilişine kadarki süreçte yaşamış olduğu acılar üzerinde durulmuştur. Dürer, bu konuların dışında ayrıca aziz ve meleklerin hikâyelerini de resimlemiştir.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|