Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 31
 İndirme 14
MUHAMMED İSMÂİL BASAL’IN NUCÛMUN BİEKALLİ’L-UCÛR ADLI TİYATROSU
2017
Dergi:  
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

XIX. yüzyılın ilk yarısından itibaren özellikle İtalyan ve Fransız tiyatrolarının etkisinde kalan Arap tiyatrosu, bu yüzyılın ortalarına doğru Arap bağımsızlık duygusunun güçlenmesiyle önem kazanmaya başlamıştır. Tiyatronun babası olarak kabul edilen Mârûn en-Nakkâş özellikle ticaret maksadıyla Fransa ve İtalya’ya sürekli seyahat etmesi sonucunda, ülkesine dönerek üç komedi oyunu yazmış ve bunları çok geçmeden sahnelemiştir. en-Nakkâş öncülüğünde başlayan bu akımın Suriye’deki diğer önemli bir ismi, hiç şüphesiz Sa‘dullah el-Bustânî olmuştur. Yetenekli gençlerden oluşturduğu bir grupla önemli işlere imza atan el-Bustânî’yi, Muhammed İsmâil Basal gibi önemli oyun yazarları izlemiştir. Bu çalışmamızda Arap tiyatrosu hakkında genel bir bilgi verdikten sonra bu türün Suriye’deki gelişimine değineceğiz. Daha sonra Suriye tiyatrosunda önemli bir yere sahip olan Muhammed İsmâil Basal’ın “Nucûmun biekalli’l-Ucûr” (Daha Düşük Ücretli Yıldızlar) adlı tiyatro oyununu şekil ve muhteva açısından incelemeye çalışacağız.

Anahtar Kelimeler:

Muhammad Isma’il Basal’s Nucumun’s Bikaali’l-Ukur’s Justice Theatre
2017
Yazar:  
Özet:

The XIX. From the first half of the century, the Arab theatre, which was influenced by Italian and French theatres, began to gain importance by the strengthening of the Arab sense of independence in the middle of this century. Mârûn en-Nakkâş, who was considered the father of the theater, for commercial purposes continuously travelled to France and Italy, returned to his country and wrote three comedy games and scored them very soon. The other important name of this stream in Syria, which began in the leadership of en-Nakkâş, was undoubtedly Sa’dullah al-Bustani. Al-Bustani, who signed important works with a group of talented young people, was followed by important playmakers such as Muhammad Ismail Basal. In this work, after giving a general information about the Arab theatre, we will refer to the development of this species in Syria. We will then try to examine the theatrical play of Muhammad Ismail Basal, who has an important place in the Syrian theatre, named "Nucûmun biekalli'l-Ucûr" (Low-Payed Stars) in terms of shape and greatness.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 816
Atıf : 573
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi