Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 72
 İndirme 20
Alışıldık Tanımlamaların Gölgesinde İslami İnancın Batı Sineması’nda Yeniden Sunumu Taken 2
2019
Dergi:  
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Türkiye’nin Batılılaşma süreci boyunca güzel sanatların birçok dalında İslamiyet’e, Türklere ve Müslümanlara dair birçok imgenin kullanıldığı bilinmektedir. Sinemada temsil edilen söz konusu imgeler, hem ‘görüntüsel göstergeler’ hem de ‘söylemsel’ açıdan üretilebilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de çekilmiş olan yurtdışı menşeli filmlerin bu imgeleri nasıl oluşturduğu ve yansıttığı Fransa yapımı Taken 2 (2012) filmi özelinde incelenmiştir. Filmde yer alan Türk-İslâm algısına yönelik unsurlar göstergebilimsel analiz metodu aracılığıyla tespit edilerek Saussure’ün gösterge modeli temel alınarak irdelenmiştir. Taken 2 filminin örneklem olarak belirlendiği bu çalışmada, Hollywood ve Avrupa sinemasında Türkiye’de üretilen ve Türk-İslâm algısına yönelik imgeler içeren diğer filmlere de değinilmiştir. Çalışmanın temel amacı, söz konusu filmlerdeki Türk-İslâm algısını ve temsilini göstergeler ve imgeler üzerinden tespit etmektir. Ayrıca sinemanın bir eğlence, endüstri, kitle iletişim aracı olmasının yanında, “ideolojik bir araç” olarak değerlendirilmesini sağlamak, çalışma açısından önem taşımaktadır. Çalışma sonucunda, filmlerde belirlenen temsillerin film kareleri üzerinden analiz edilmesi sonucunda bu filmlerde Türk-İslâm algısını temsil eden imgelerin genellikle olumsuz algılamalara yol açacak şekilde kullanıldığı görülmüştür. İncelenen Taken 2 filminde Türkiye ve İstanbul Ortadoğu’nun geri kalmış İslam ülkeleri gibi, Türk halkı ise özellikle giyim kuşam açısından İranlılar gibi, sosyal düzen ve adalet açısından ise kanunsuz işlerin yapıldığı ve yasadışı güçlerin hakim olduğu bir kabile devleti olarak sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler:

Re-presentation Of Islamic Faith In Western Cinema In The Shadow Of Common Definitions: Taken 2
2019
Yazar:  
Özet:

It is known that many images of Islam, Turks and Muslims were used in many branches of Fine Arts during the Westernization process of Turkey. These images represented in cinema can be produced both in terms of ‘visual indicators’ and ‘discourse’. In this study, how the films of foreign origin shot in Turkey create and reflect these images was examined in the special film Taken 2 (2012) Made in France. The elements of Turkish-Islamic perception in the film were identified through semiotic analysis method and examined based on Saussure's indicator model. In this study, the film Taken 2 was identified as a sample, and other films produced in Hollywood and European cinema in Turkey and containing images for Turkish-Islamic perception were also mentioned. The main aim of the study is to determine Turkish-Islamic perception and representation in these films through indicators and images. Furthermore, it is important to ensure that cinema is considered as an “ideological tool” as well as an entertainment, industry and mass media. As a result of the study, it was observed that images representing Turkish-Islamic perception in these films were often used in such a way as to lead to negative perceptions. Examined the Taken 2 film in backward Islamic countries like Turkey and the Middle East in Istanbul, Turkish people, especially in terms of clothing, like the Iranians, in terms of social order and justice, is presented as a tribal state dominated by illegal forces and the illegal work gets done.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 551
Atıf : 5.094
2023 Impact/Etki : 0.259
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi