Genel sanat tarihi yazımına göre kadınlar bir azınlık grubu oluşturmaktadır. En çokreferans gösterilen sanat tarihi kitaplarının yazarları E.H. Gombrich ve H.W. Jansonkitaplarında kadın sanatçılardan bahsedilmemektedir. 1960’larda sonra gelişen feministhareket sanat alanındaki bu ayrımcılığa karşı feminist bir bakış açısı geliştirmiş ve sanatdünyasının içine kadınları da katmak için çeşitli stratejiler ortaya koymuştur. Bustratejilerden biri sanat tarihini kadın bakış açısıyla yeniden gözden geçirerek bu tarihiçindeki kadın sanatçıların önemini öne çıkartmak; bir diğeri ise bütün toplumsal cinsiyetkodlarını reddederek kadınlık durumunun aslında kurulmuş bir durum olduğunudolayısıyla kadın ya da erkek sanatçı gibi kavramların geçersizliğini ortaya koymaktır. Buçalışmada toplumsal cinsiyet bağlamında kadın sanatçıların durumu değerlendirilecek veiki farklı strateji, bu stratejileri sanat çalışmalarında kullanan sanatçılar(Gerilla Kızlar veCindy Sherman) örneklenerek açıklanacaktır
according to the general art history writing, women create a minority group, the writers of art historical books shown in the most prophecy books are not mentioned from women artists in eh gombrich and hw jansonbooks after 1960s, developed a feministhareket view angle against this discrimination in the art field and revealing various strategies to add women into the art world, one of thesestratejis re-reviewed art history with the perspective of women in this historicalist, and rejects the importance of female artists in this context, as well as women who use different strategies in this study, and have been determined by using different gender strategies
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|