Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 74
 İndirme 5
AUGMENTED REALITY AS A MEDIUM OF GAMIFICATION OF CONSUMPTION IN THE CONTEXT OF GLOBAL VILLAGE
2018
Dergi:  
The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
Yazar:  
Özet:

In today's world the differences between the virtual and real have fairly diminished. In this context, the virtual reality systems, which are the new means of communication and have the characteristic qualifications of new media technologies, have changed the one way communication model of traditional media. As a result of this transformation of the communication model, the user has begun to interact with the content producers. Therefore, the user is transformed from the passive role to the active role and continues his/her life in a two-way communication model. In this way, virtual environments, which the so called new media technology devices has brought in, made it possible for the users to control and interact with interfaces and this made it easy to send the message from the source to the target. The communication notion stands in the basis of the technology, which is produced for consuming; also it forms a basis for new media technologies like virtual reality. Especially gamification of consumption and by this way increasing the consuming behavior, this technology is the frontier of continuously improving new media technologies. In this context, in this study Huizinga’s game notion is related with augmented technology and IKEA’s augmented technology is examined.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler


The Turkish Online Journal of Design Art and Communication

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 535
Atıf : 1.993
2023 Impact/Etki : 0.265
The Turkish Online Journal of Design Art and Communication