Bu makale İtalya’nın Benevento kentinin merkezinde yer alan, “Hortus Conclusus” adlı sanat yapıtını konu almaktadır. Benevento kent merkezinde, uzun süre atıl ve bakımsız kalmış bir alan olan Padri Domenicani Manastırı bahçesinin bulunduğu alanı kamusal alan olarak tekrar düzenleyen bu projenin kent ve heykel ilişkisi bağlamında irdelenmesi makalenin ana amacıdır. Öncelikle, yapıtın bulunduğu yer'in, geçmişi, fiziksel ve kültürel özellikleri incelenmiş daha sonra yapıtın fiziksel özellikleri incelenmiştir. Sanatçının yapıtını oluşturan elemanların kentin tarihi ile olan ilişkisinin çözümlenmesi için Benevento kent tarihi açısından önemli olan Sannio Müzesi'nin sahip olduğu kolleksiyon incelenmiştir. Guilio Camillo'nun evrene ait bütün bilgiyi aynı mekanda toplayabilmekle ilgili ütopyası ışığında, sanatçı Mimmo Paladino'nun, bir hafıza tiyatrosu gibi tasarladığı, Hortus Conculusus adlı yapıtına yüklediği sembolik anlamlar irdelenmiştir. Her kentsel alanın kendine özgü fiziksel, tarihsel özellikleri, deneyimleme ve davranış biçimleri vardır. Sanat yapıtlarının yer'e özgü bu özellikleri etkileme güçleri vardır. Derin bir mekan analizi yapılarak gerçekleştirilen “Hortus Conclusus” adlı kalıcı heykel uygulaması gerçekleştirildiği yer'in fiziksel, tarihsel özellikleri, deneyimle ve davranış biçimleri üzerine temellenmiş, bu belleği bugüne taşıyarak kalıcı sanat yapıtlarıyla kentsel alanda, yeni sözler söylenebileceği ve nitelikli kamusal alanlar yaratılabilineceğine dair önemli bir örnek olmuştur.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|