Türk edebiyatında yazar ile eseri arasındaki ilişki başta fikir akımları olmak üzere pek çok faktörün tesiriyle giderek değişir. Yazarın, dolayısıyla eleştirmenin edebî eser üzerindeki otoritesini azaltan bu başkalaşım Roland Barthes tarafından “Yazarın Ölümü” olarak nitelendirilir. Edebî eseri düşünen, planlayan ve yazan yazar fikrinden metnin anlatıcısı ve karakterinin eşsüremli yazılış anına taşınan yazma uğraşısı kurmacadaki gelişim olarak değerlendirilir. Nazan Bekiroğlu’nun üç bölümden oluşan Nun Masalları adlı eserinin ilk iki bölümünde anlatıcının yazdığı hikâyenin karakteri hattat, modern bir yazara dönüşmek ister. Eserini kendi dünyasından hareket ederek yazmak istemesi, anlatı ve yazar ilişkisini probleme dönüştürür. Hattatın geleneksel edebiyatın okuru padişah ve bu edebiyatı besleyen ana zeminden ayrılma girişimi hem metnin anlatıcısı hem de kendi hikâyelerindeki kahramanlar tarafından yadırganır. Bu çalışmada, Bekiroğlu’nun ilk eseri, Nun Masalları’nda geleneksel anlatı-yazar birlikteliğinin dağılması ve modern anlatıcıya geçişinin diyalojik bir unsura dönüşümü üzerinde durulacaktır.
In Turkish literature, the relationship between the writer and his work is constantly changing with the influence of many factors, including the flow of ideas. This excellence, which reduces the authority of the writer, therefore the critic's authority over the literary work, is described by Roland Barthes as "the author's death". The literary work is considered as the development in the creation of the writing effort that is moved from the idea of the writer who thinks, planned and writes the story of the text and the character to the simultaneous writing moment. In Nazan Bekiroğlu's first two parts of his work, named Nun Stories, the character of the story written by the narrator wants to become a modern writer. He wants to write by moving his work from his own world, turns the story and the writer's relationship into a problem. The reader of the line's traditional literature and the attempt to leave the main ground that feeds this literature is stumbled by both the reader of the text and the heroes in their own stories. In this study, Bekiroğlu’s first work will focus on the breakdown of the traditional narrative-writer union in the Nun Tales and the transformation of the transition to the modern narrative into a dialogic element.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|