Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 68
 İndirme 29
ANDY WARHOLL ÇALIŞMALARININ METİNLERARASILIK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
2019
Dergi:  
ODU Journal of Social Sciences Research
Yazar:  
Özet:

Günümüz sanat anlayışının son dönemde postmodernizmin okuma yöntemi olarak kabul gören metinlerarasılık kavramını benimsediği görülmektedir. Metinlerarasılık temel olarak başka bir metinden yola çıkarak yeni anlamlar üretme olarak tanımlanır. Öteki metinden etkilenerek çeşitli yöntemler ile etkileşimi ifade etmektedir. Daha önce üretilmiş başka bir metni alaysılayan ya da öykünen ya da ondan esinlenerek birçok seslilik anlamına gelen kavram özellikle 60’lı yıllarda edebiyat ve daha sonrasında sanatın neredeyse bütün disiplinlerinde kendini göstermektedir. Aynı zamanda sanat ürününün biricikliği ve aurasının ortadan kalkmasına neden olan bu etkileşim biçimi sanat ürününün de çoğaltılarak sıradanlaşmasına neden olur. Özellikle resim, heykel, grafik vb. alanlarda seri üretimler sanatçının öteki metinden yola çıkarak yeni anlamlar üretebilmesine olanak sağlamaktadır. Postmodern dönemde metinlerarasılık kavramı ile birlikte izler kitleye de önemli görevler düşmektedir. Bu açıdan alıcının üretim ve tüketim süreçlerinde daha aktif konumlanması söz konusudur. Her sanatsal yapıt izleyicide onun entelektüel birikimine göre farklı etki ve algılar bırakmakta, yapıt aktif olarak izleyicinin kendi süzgecinden geçirerek beğenilerini oluşturmasına neden olmaktadır. Orijinal metin çeşitli yöntemlerle tekrar ve taklit edilerek kitlelere yeniden sunulmaktadır. Metinlerarasılık yöntemleri ile sanat yapıtı süredizimsel olarak geçirdiği biçimler ile yinelenmekte ve yenilenmektedir. Günümüz sanat anlayışının bütün sanat biçimlerinin birbirinden etkilenerek karma bir yapıda oluştuğu kabulünden yola çıkıldığında orijinal metinden neredeyse söz edilememektedir. Postmodern dönemde bir metnin başka bir metni alıntılamaması, ötekinden etkilenmemesi ya da bir tür çokseslilik efektine maruz kalmaması neredeyse imkânsızdır. Postmodern sanat yaklaşımı özellikle metinlerarası ve göstergelerarası yöntemler ile sonsuz bir sorgulama alanını ifade etmekte günümüzde metinler sürekli birbirinden etkilenerek birbirini tekrar ve taklit etmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Andy Warhol's Writings in the Relationship
2019
Yazar:  
Özet:

It seems that today’s art understanding has adopted the concept of intertextism, which was recognised as the method of reading of postmodernism in recent periods. Intertext is defined as generating new meanings based on another text. It is influenced by the other text by interaction with various methods. The notion that has a lot of vocality in the form of a previously produced text, or that has been narrated or inspired by it, is manifested in all the disciplines of literature and later art, especially in the 1960s. At the same time, this form of interaction, which causes the unification of the art product and the extinction of the aura, causes the art product to be normalized by reproduction as well. Especially paintings, statues, graphics, etc. In the fields, serial production enables the artist to produce new meanings by starting from the other text. In the postmodern period, with the concept of intertextity, the audience has important tasks as well. In this regard, the buyer is more active in the production and consumption processes. Each artwork leaves different influences and perceptions to the spectator according to his intellectual accumulation, the work actively causes the spectator to create his favourites by passing through his own scanner. The original text is re-presented to the crowds by repeated and imitated methods. The methods of intertext and the artwork are repeated and renewed by the forms it continuously passes. When the present art conception is derived from the acceptance that all forms of art are influenced by each other and formed in a karma structure, it is almost impossible to mention the original text. It is almost impossible in the postmodern period that one text cannot be cited to another text, not to be influenced by the other or not to be exposed to a kind of multiplicity effect. Postmodern art approach, especially in the expression of an endless questioning field with intertext and interindicator methods, today the texts are constantly influenced by each other, repeating and imitating each other.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








ODU Journal of Social Sciences Research

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.021
Atıf : 2.369
2023 Impact/Etki : 0.265
ODU Journal of Social Sciences Research